فضای سبز گلستان با مشارکت بخش خصوصی در حال گسترش است


فضای سبز گلستان با مشارکت بخش خصوصی در حال گسترش است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان گفت که فضای سبز این استان به‌ویژه در نواحی شمالی با اجرای طرح‌های درختکاری و بیابان‌زدایی با مشارکت منابع طبیعی، شهرداران، دهیاران روستاها و جوامع محلی به‌خصوص دامداران، مرتعداران و بخش خصوصی در حال گسترش است.

هادی حق شناس روز جمعه در مراسم افتتاح فاز نخست بوستان ۴۳ هکتاری شهرداری گنبدکاووس در حومه روستای چپرقویمه اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مشارکت شهرداران از سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه سرانه فضای سبز شهرها در دستور کار قرار داده و در همین راستان ۹۰ هزار اصله نهال در حومه شهرها غرس شد.

وی افزود: اکنون ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی مناطق شمالی گلستان درمعرض بیابانی شدن قرار دارد که برای جلوگیری از بیابانی شدن همراهی منابع طبیعی استان با جوامع محلی و ذینفعان و بخش خصوصی ضروری است.

شهردار گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که از مجموع ۴۳ هکتار عرصه اختصاص یافته برای ایجاد بوستان شهری تاکنون ۱۴ هکتار درختکاری شده و از امروز بخش دیگر این بوستان نهال غرس می‌شود.

منصور طعنه‌گنبدی افزود: برای اینکه شهرداری بتواند برای کاشت درخت و نگهداری آن از منابع بودجه شهرداری هزینه کند باید سند مالکیت این عرصه به‌نام شهرداری انتقال یابد که مراحل اداری آن در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: با موافقت و دستور استاندار گلستان، منابع طبیعی و آبخیزداری استان این عرصه ۴۳ هکتاری را به مدت ۹۹ سال در اختیار شهرداری گنبدکاووس قرار خواهد داد تا شهرداری بتواند مجموعه فضای سبز و گردشگری خوبی برای شهروندان و مردم این منطقه ایجاد کند.

فضای سبز گلستان با مشارکت بخش خصوصی در حال گسترش است

همچنین سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت که این اداره کل برای توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری، امسال احداث ۱۵ پارک و بوستان روستایی را با همکاری دهیاران و شهرداری گنبدکاووس در دستور کار قرار داده است.

عبدالرحیم لطفی افزود: پیش از این در جوامع محلی به سبب وجود دام و چرای آن در اراضی حومه روستا، کاشت درخت مورد استقبال روستاییان قرار نمی‌گرفت اما با فعالیت های آموزشی و ترویجی و نیز خطر بیابانی شدن عرصه‌های ملی و زراعی، اقبال برای کاشت درخت رو به افزایش است.

وی بابیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های مناطق شمالی گلستان اعم از اراضی ملی و زراعی در معرض بیابانی شدن قرار دارد، اضافه کرد: برای جلوگیری از بیابانی شدن این عرصه‌ها طی سال‌های گذشته در مجموع ۱۶ هزار هکتار اقدامات احیایی از جمله بوته‌کاری و نهال کاری صورت گرفت.

لطفی افزود: برنامه امسال منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برای جلوگیری از بیابانی شدن عرصه‌ها، بوته کاری در پنج هزار هکتار از این عرصه‌ها با مشارکت جوامع محلی و ذینفعان است.

در این مراسم کامبیز بازرگان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ۲ تن از معاونان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و برخی مدیران کل گلستان به همراه فرماندار و مسوولان شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان