6٠ هزار نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در دامغان توزیع می‌شود


6٠ هزار نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در دامغان توزیع می‌شود

سمنان-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 60 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در این شهرستان توزیع و کاشته می‌شود.

علی اکبر عباسی راد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۵٠ هزار اصله نهال غیرمثمر و ١٠ هزار نهال مثمر به مناسبت هفته منابع طبیعی و نکوداشت روز درختکاری، به صورت رایگان در شهرستان توزیع و تا پایان سال کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نهال های قابل توزیع از گونه های زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، سروخمره ای، ارغوان، توت، سرو شیراز، زیتون تلخ و بید است.

عباسی راد اضافه کرد: این نهال ها از ایستگاه‌های تولید نهال حسن آباد دامغان و ایستگاه‌های مستقر در سمنان و شاهرود تامین شده است.

وی اظهارداشت: نهال های مهیا شده در بین مردم، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های دولتی وخصوصی توزیع می‌شود.

عباسی راد خاطرنشان کرد: هدف از توزیع نهال، توسعه مشارکت عمومی، فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی در بین عموم مردم، ایجاد روحیه کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: ۱۴ ویژه برنامه در سطح شهر و روستاها تحت هفت عنوان در هفته منابع طبیعی اجرا می‌شود که باتوجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر جلوگیری از اجتماعات، بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته لغو شد.

به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است که در سال‌جاری، هفته منابع طبیعی با شعار «همه با هم جهاد، برای حفاظت از منابع‌طبیعی» برگزار می‌شود.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو