شهره موسوی: پرسپولیس قول داده در فوتبال بانوان کار کند؛ به عزیزی خادم گفتم اختیارات کامل می خواهم


شهره موسوی: پرسپولیس قول داده در فوتبال بانوان کار کند؛ به عزیزی خادم گفتم اختیارات کامل می خواهم

موسوی می گوید اگر بودجه‌ای به فوتبال بانوان اختصاص داده می‌شود نباید جای دیگری هزینه...

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال می گوید اگر بودجه‌ای به فوتبال بانوان اختصاص داده می‌شود نباید جای دیگری هزینه شود.

به گزارش طرفداری و به نقل از فارس، شهره موسوی در مورد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت:

سعی کردم با ورود به یک تیم فوتبال مردان به عنوان یک خانم، به نوعی تابوشکنی کنم. با کار اقتصادی در طول سال‌ها نگرشم این بود که نگاه جنسیتی به عملکرد خودم و افرادی که در کنارم هستند، نداشته باشم و شایسته‌سالاری را در نظر بگیرم. فکر می‌کنم توانستم این قضیه را ثابت کنم.

وی افزود:

ورود من به انتخابات هم در همین راستا بود. با توجه به تجاربی که سال‌ها در فوتبال با باشگاه بادران به عنوان مدیرعامل به دست آوردم و با مسائل آن آشنا شدم، فکر می‌کنم ورودم می‌تواند تاثیر خوبی در تغییراتی که جامعه از فوتبال بانوان انتظار دارد، داشته باشد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد 71 رأی داشته باشد گفت:

خدا را خیلی شکر می‌کنم و از تمام اعضای مجمع که به من رأی دادند تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند. این اتفاق مسؤولیت من را خیلی بیشتر می‌کند. ورود به هیأت رئیسه با این رأی قاطع نشان می‌دهد کلیه اعضاء مجمع روی این اتفاق قول و نظر داشتند که باید تغییر ایجاد شود و خوشحالم در آنالیزشان من را شایسته این تغییر دانستند.

موسوی در مورد اینکه یک بانوی کارآفرین بوده و با این تجربه وارد فوتبال شده، حالا چه نگرشی به فوتبال بانوان دارد گفت:

اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد. حتما تجربیاتم در حوزه بیزینسی،‌کارآفرینی و مدیریت به من کمک می‌کند بتوانم در فوتبال هم نگاه قاطع‌تری داشته باشم، راحت‌تر تصمیم بگیرم، روی تصمیماتی که می‌گیرم بتوانم ایستادگی کنم، برای عملیاتی شدن تصمیماتم تلاش کنم و اجرای تصمیمات را تا آخر پیش ببرم. این اتفاق بسیار خوبی است و نشان می‌دهد انتخابات واقعا طراحی شده نبود. من هیچ منصبی هم نداشتم و خودم را خدمتگزار جامعه ورزشی به خصوص بانوان کشور می‌دانم.

وی در خصوص اینکه بانوان فوتبال ما مظلوم هستند و هیچ کاری برای آنها انجام نشده، اظهار داشت:

بخشی مربوط به عدم برنامه‌ریزی و مدیریت بوده، ضمن احترام به تمام عزیزانی که قبلاً حضور داشتند، حتما کار و تلاش کرده‌اند و حضور من هم حاصل زحمات آن‌ها است. قبل از هر چیزی باید برنامه‌ریزی کنیم که تیم ملی ما به رنکینگ برگردد. باید تیم ملی را به مسابقات اعزام ‌کنیم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سرمربیان را انتخاب کنیم، دوباره به تیم ملی شکل و بها بدهیم و آن را به مسابقات اعزام کنیم. این قول را می‌دهم که تیم ملی را به زودی رنکینگ برگردانیم. جامعه فوتبال بانوان مطمئن باشد اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد. من در تصمیمی که گرفته‌ام و رأیی که به من داده شده قاطعانه حافظ منافع‌شان هستم و تلاش می‌کنم اتفاق خوبی را حتی در سال 1400 رقم بزنیم. امیدوارم بعد از 4 سال یک فوتبال متفاوت در حوزه بانوان را تحویل جامعه بدهیم.

موسوی در مورد اینکه مسئولی در حوزه فوتبال بانوان پیدا نمی‌شود عنوان کرد:

یکی از مسائلی که حتما به آن توجه دارم و در اولین جلسه با همکاران فعلی حوزه بانوان آنرا مطرح کردم، ایجاد لینک‌ها و پل‌های ارتباطی است تا بتوانیم راحت‌تر با جامعه بانوان فوتبالیست ارتباط برقرار کنیم. این شامل همه عزیزانی است که در حوزه فوتبال بانوان کار می‌کنند. از داوران، کارشناسان، مربیان و حتی کسانی که در رده‌های سنی پایین استعداد دارند و خانواده‌هایشان می‌توانند در ارتباط باشند. وظیفه ما در فدراسیون و در قسمت بانوان این است که جدای از یکسری مسائل، بخش استعدادیابی را فعال کنیم.

وی افزود:

قول می‌دهم ارتباط خیلی مؤثری را ایجاد کنیم. در اولین جلسه‌ای که با دپارتمان بانوان داشتم گفتم من عاشق مردم به خصوص بانوان هستم.خودم را موظف می‌دانم مسائل آنها را بشنوم و سعی می‌کنم تا جایی که در توانم است این مسائل را حل کنم و خواسته‌های به حق آنها را انجام بدهم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مورد اینکه همکاران او در این بخش نیز باید این تفکر را داشته باشند گفت:

بله حتما باید همینطور باشد.آنهایی که همراه هستند حتما کنارم خواهند بود. سعی می کنیم افرادی که می‌توانند فعال‌تر باشند، ایده‌هایم را همراهی کنند. نباید فقط حرف بزنیم. باید اجرا کنیم. اگر هم‌مسیر می‌شویم و می‌توانیم در خروجی اجرایی پا به پای هم پیش برویم کنار هم قرار می‌گیریم. آنهایی که فکر می‌کنند تغییر مسیر سخت است شاید در بخش‌های دیگر بتوانند کمک کنند.

وی در مورد چالش‌هایی که بر سر راه تأیید برنامه‌ها و گرفتن بودجه وجود دارد، عنوان کرد:

اولین صحبتم با عزیزی خادم این بود که اگر حضور پیدا می‌کنم باید اختیارات کامل هم داشته باشم. از او خواستم اگر دنبال نایب رئیس سومی است که حضور کمرنگی داشته باشد، من گزینه مناسبی نیستم چون در هر عرصه‌ای وارد شوم تا آخر محکم و قوی می‌ایستم. عزیزی خادم هم قبل و بعد از انتخابات این قول را به من داد که نهایت همکاری را در این زمینه با من داشته باشد. جا دارد از او و همینطور از خانم دکتر فرهادی‌زاد تشکر کنم که اولین کمک و بودجه‌ای که به هیأت رئیسه جدید کردند در حوزه بانوان بود.

موسوی تصریح کرد:

فکر می‌کنم بتوانیم به زودی مطالبات عقب‌افتاده دوستان را بدهیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم کاری که دو سال است انجام نشده انجام شود. اگر بودجه‌ای به فوتبال بانوان اختصاص داده می‌شود نباید جای دیگری هزینه شود. فوتبال بانوان باید حتما بودجه‌های خوبی را چه از مجامع بین‌المللی و چه در داخل کشور جذب ‌کند ولی متأسفانه شاید در دوره‌های گذشته روال بر این بود که این بودجه‌ها به هیأت رئیسه می‌رفت و در بخش های دیگری که فکر می‌کردند برایش برنامه‌ریزی می‌کردند و اگر در انتها چیزی می‌ماند می‌گفتند این برای بانوان است!

وی افزود:

ولی فکر می‌کنم نگاه جامعه فوتبالی کشور با 71 رأی به من ثابت می‌کند این نگاه به طور کلی متفاوت شده و هیأت رئیسه جدید همگی بر این باورند که نیمی از جامعه کشور زنان هستند. در بین آن افراد زیادی هستند که فوتبال را دوست دارند. بنابراین باید به آن توجه بیشتری شود. سعی می‌کنیم بودجه‌های خوبی را برای فوتبال بانوان بگیریم و سعی می‌کنم اجازه ندهم ته سفره فوتبال به فوتبال بانوان برسد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال تصریح کرد:

روز 18 اسفند را به بانوان تبریک می‌گویم. خیلی دوست داشتم اگر فاصله انتصابم تا این روز طولانی‌تر بود یک جلسه مشترک می‌گذاشتم و آنها را از نزدیک می‌دیدم. امیدوارم به زودی شاهد موفقیت‌های فوتبالیست‌های زن و تیم ملی‌مان در جامعه جهانی باشیم.

وی در مورد اینکه خیلی از باشگاه‌های فوتبال در بخش مردان فعال هستند و اگر فوتبال بانوان را هم راه‌اندازی کنند شاهد رشد خوبی در فوتبال بانوان خواهیم بود، گفت:

در این زمینه برنامه‌ریزی خیلی خوبی انجام شده، قولش را از پرسپولیس گرفته‌ایم. ابراهیم شکوری قول داد که در این حوزه کار کنند. در جلسه‌ای که با حضور عزیزی خادم داشتیم دوستان قول دادند این کار را انجام بدهند. این جزو الزامات است. که یک باشگاه حرفه‌ای حتما باید بحث بانوان و هم فوتبال پایه را داشته باشد. برای حرفه‌ای شدن باشگاه‌هایمان الزام است که به این سمت برویم ولی اینکه به عنوان هیأت رئیسه چقدر بتوانیم باشگاه‌ها را متقاعد کنیم به این روند سرعت بدهند به نگرش و تمرکز ما در هیأت رئیسه برمی‌گردد. ان‌شاءالله این اتفاق خوب بیفتد.

وی افزود:

یک بخشی هم به این برمی‌گردد که رسانه‌ها بیشتر به فوتبال بانوان توجه کنند. هر چقدر توجه در حد چارچوب و ضوابط جامعه بیشتر باشد قطعا اسپانسرهای خوبی به سمت آنها می‌آید و بحث اقتصادی فوتبال بانوان رونق پیدا می‌کند. فوتبال بانوان دیده نمی‌شود و خیلی از تیم‌های بزرگ شاید به این قضیه توجه می‌کنند. این مسأله کمک رسانه را می‌طلبد.

موسوی در مورد اینکه سپاهان و ذوب‌آهن تیم‌های خوبی در بانوان دارند اما تیم‌های دیگری مانند استقلال و پرسپولیس این شرایط را ندارند، عنوان کرد:

امیدوارم بتوانیم در تیم‌های باشگاهی متعدد، تیم‌های بانوان داشته باشیم. در این صورت می‌توانیم برای تیم ملی استعدادهای خوبی را پیدا کنیم. کاری که در تمام دنیا انجام می‌شود و تیم‌ ملی را از باشگاه‌ها جمع می‌کنند اما متأسفانه اینجا قضیه برعکس است و ان‌شاءالله حضور من کمک کند.

وی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای دارد تا به تماشای بازی‌ها بپردازد اظهار داشت:

بله حتما. در بحث باشگاه بادران بخشی از کارهایم را منتقل می‌کنم. بخشی را منتقل کرده‌ام و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده‌ام. با توجه به مسؤولیت جدیدم در فدارسیون بیشتر وقتم در این بخش است. با همکاری مالک باشگاه بادران از این حوزه بیرون آمدم و این بحث را به دوستان دیگر سپردم. خودم را خدمتگزار بانوان فوتبالدوست کشور می‌دانم. در فدراسیون حضور دارم و حتماً‌ به دوستان سر می‌زنم. برایشان آرزوی موفقیت دارم. بازی‌ها را دنبال می‌کنم. نه فقط در بازی‌های انتهایی و وقتی می‌خواهند جام را بالا ببرند بلکه در طول بازی‌ها به آنها سر می‌زنم که بدانند در کنارشان هستم و سعی می‌کنم به آنها انرژی بدهم تا در بازی‌هایشان موفق‌تر باشند وقدرتمندانه‌تر کار کنند.

موسوی در مورد اینکه به جز دو دختری که دارد خدا دخترهای زیاد دیگری در سراسر کشور به او هدیه داده، گفت:

همه کسانی که قبل از حوزه ورزشی، در حوزه بیزینسی با من کار کرده‌اند، می‌دانند که همه فرزندان من هستند. خوشحالم خیلی از سال‌هایی که پشت سر گذاشتم، روز مادر را خیلی‌ها به من تبریک گفتند. من واقعا مادرشان بودم و حالا خوشحالم در حوزه ورزشی هم به فرزندانم اضافه شده و دختران زیادی دارم. ان‌شاءالله بتوانم در کنارشان کار خوب و ارزشمندی را انجام بدهم. فوتبال بانوان موفق نمی‌شود مگر با همکاری همه کسانی که در این حوزه فعال هستند. تأثیرگذاری رسانه می‌تواند در موفقیت آینده فوتبال بانوان بی‌نظیر باشد. رسانه‌ها کمک کنند فوتبال بانوان بیشتر دیده شود. دلم می‌خواهد یک برنامه اختصاصی برای این قضیه ایجاد شود که به صورت ویژه به فوتبال بانوان بپردازد.

وی افزود:‌

ان‌شاءالله مسائل را حل می‌کنیم. اگر راه آسان بود شاید ورود من تأثیرگذار نبود و مطمئن باشید قطعا ورود نمی‌کردم. همیشه راه‌های سخت جذابیت بیشتری دارند و تأثیرگذاری در آن بیشتر است. از مجمعی که به من رأی داد تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله بتوانیم با هیأت رئیسه همگونی که ایجاد شده با هم تأثیرگذاری ویژه‌ای در بهبود فوتبال کشور به خصوص در فوتبال بانوان داشته باشیم. برای همه روزهای پر از سلامتی آرزو می‌کنم و امیدوارم داستان کرونا تمام شود تا ما هم بتوانیم با آرامش بیشتری اردوهایمان را برگزار و در مسابقات خارجی شرکت کنیم. انشالله سلامتی به مردم کل دنیا برگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی