امام جمعه کرج بر نقش آفرینی همگان در انتخابات پیش رو تاکید کرد


امام جمعه کرج بر نقش آفرینی همگان در انتخابات پیش رو تاکید کرد

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت انتخابات 1400 در کشور گفت : همگان درصدد تشویق برای حضور با شکوه مردم در این انتخابات باشیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری بر حضور و مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات تاکید کرد.

وی بیان داشت: همه برای شرکت گسترده مردم در انتخابات آینده تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری که دشمن شکن است و قدرت رییس جمهوری را بیشتر می کند، شکل بگیرد و توطئه های دشمنان هم خنثی شود.

امام جمعه کرج ، لزوم دقت در انتخاب افراد در انتخابات پیش رو شوراها را ضروری دانست و افزود: در بحث شوراها مردم دقت کنند و به افراد قدرت طلب و منفعت طلب فرصت داده نشود.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت : مردم به بیانات نامزدهای انتخاباتی، اطرافیان، طرفداران و حامیانشان دقت کنند و به افراد اصلح رای بدهند.

رییس شورای سیاستگذاری امور مساجد استان البرز با ناظر دانستن خدا بر اعمال افراد در انتخابات ،اظهار داشت:معتمدین و ناظران و محققان و نظر دهندگان خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببینند و بدانند که کوچکترین چیزی در دستگاه الهی گم نمی شود و به حساب می آید. آنکه آخرت خودش را به خاطر دنیای دیگران خراب می کند خسران زده تر خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص «اف ای تی اف »گفت: انتظار می رود اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مواظب باشند در مساله «اف ای تی اف» با فشار و جنگ روانی موجود دچار اشتباه محاسباتی نشوند که خدای نکرده به ضرر منافع امروز و فردای مردم مطلبی را تصویب کنند.

اولویت سردمداران آمریکا حفظ رژیم صهیونیستی است

امام جمعه کرج با اشاره به اقدامات جنون آمیز آمریکا در منطقه و جهان بیان داشت: همه باید عملکرد سردمداران آمریکای جهانخوار و اذناب پلیدش را در یک سال گذشته راجع به مردم کشورشان و سایر نقاط عالم ببینید.

وی ادامه داد: همین دیروز کاخ سفید سند امنیتی به نام راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی را منتشر کرد که در آن بیان می کند رییس جمهوری جدید با دنیا چگونه تعامل داشته باشد و چندبار نام ایران را برده و اتهام زده و ایران را موجب بی ثباتی منطقه نامیده و تهدید و تاکید کرده اولویت ما حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.

نقش مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب پر اهمیت است

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و نقش مساجد پرداخت و گفت: همانطور که می دانیم جایگاه، نقش و کارکرد مسجد در جامعه اسلامی بسیار بالا است.

وی ادامه داد: اگر همه ارکان و عواملی که در مسجد فعال هستند با وظائف تعریف شده اقدام لازم را داشته باشند، اتفاقات مبارکی در محله و منطقه ماموریت رخ خواهد داد که نمونه های عینی آن را در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و اخیراً در بحث کمک مومنانه و مواسات همه دیدیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با مهم دانستن نقش مسجد و کانون های مساجد ، بیان داشت: یکی از مهمترین وظایف مساجد مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان نظام اسلامی است که بسیج و کانون مساجد و هر گروهی که در مسجد فعال هستند، می ‏توانند در این زمینه و مقابله با جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نقش اصیل مساجد در بیانیه گام دوم،اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید به نقش اصیل مساجد در جامعه سازی و دولت سازی و تمدن سازی بیش از پیش اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تا امروز با اینکه تلاش های ارزشمندی صورت گرفته اما قسمت زیادی از کارکردهای مسجد به خصوص در بعد اجتماعی به خاطر عدم شناخت درست متولیان از جایگاه خطیر مسجد، ضعف مدیریت، ضعف سیاست گذاری، ضعف برنامه ریزی و موازی کاری های غیر مفید دستگاه های مدعی، روی زمین مانده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت منابع طبیعی پرداخت و بیان داشت: اهمیت آب و خاک و فضای سبز بر همگان اشکار است و دستورات دینی هم بر حفظ این منابع تاکید دارند.

امام جمعه کرج گفت : غرس و نگهداری درخت تا زمان به ثمر نشستن، قطع درخت و امثال اینها در روایات فراوان گفته شده و در روایت آمده است که قطع درخت باعث فرود آمدن عذاب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به بیان تفاوت های بعثت پیامبر خاتم (ص) و ظهور حضرت ولی عصر (عج )پرداخت و گفت: اول اینکه؛بعثت رسول خدا احتیاجی به مقدمه و زمینه سازی نداشت، بعد از بعثت شروع به فعالیت چهره به چهره کرد و با تلاش فراوان بعد از ۱۳ سال در مدینه حکومت تشکیل داد. اما درباره ی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه قضیه فرق دارد؛ اینجا مردم وظیفه دارند که با به کار بستن دستورات، اول یار حضرت شوند تا زمینه ی ظهور فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه بیان داشت: در بعثت انبیاء (ع ) پذیرش عمومی مردم به عنوان شرط نبوت لحاظ نشده است، لذا خدای تعالی انبیاء را در جامعه ای که به طور کامل غافل و تحت سلطه ظالمان بودند مبعوث می کرد و آنان هم با آرامش جامعه را هدایت و یارانی جمع می کردند؛ اما برای ظهور امام زمان(عج ) باید در مردم پذیرش و مطالبه عمومی بوجود بیاید، باید یارانی تربیت شوند و تبلیغ کنند و مردم را برای حاکمیت حضرت فراهم کنند.

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه آزادی حقیقی یعنی آزادی از هوای نفس، گفت: آزادی حقیقی، آزادی از زنجیرهای خودخواهی و تسویلات هوای نفس است. انبیاء الهی عموماً و رسول خدا به خصوص برای هدایت بشر به سمت توحید و آزاد کردن او از سرسپردگی به طاغوت، چه طاغوت بیرون و چه طاغوت درون، مبعوث شدند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان