امنیت ورود پاپ به بغداد بدون جانفشانی شهید سلیمانی ممکن نبود


امنیت ورود پاپ به بغداد بدون جانفشانی شهید سلیمانی ممکن نبود

تهران- ایرنا- دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: بدون نقش مهم سردار سلیمانی و شهدای مبارزه با تروریسم و داعش در عراق، امروز پاپ اعظم واتیکان نمی‌توانست با امنیت و آرامش وارد این کشور شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «‬حسین امیر عبداللهیان» در این پیام افزوده است: پاپ‬⁩ فرانسیس وارد بغداد شد. بدون نقش مهم جانفشانی ابومهدی المهندس، سردار سلیمانی و شهدای مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و منطقه، امروز پاپ اعظم واتیکان نمی‌توانست با امنیت و آرامش وارد عراق شود. مداخلات کاخ سفید و وجود نظامیان ⁧‫آمریکا‬⁩ در عراق و منطقه همچنان عامل ناامنی است.

به گزارش ایرنا، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با گذشتن بیش از یکسال محدودیت‌های کرونایی برای یک سفر ۴ روزه امروز (جمعه، ۱۵ اسفند) در میان تدابیر شدید امنیتی و مقررات منع ورود به بغداد، وارد عراق شد.

سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۳ دی ماه سال گذشته در حمله هوایی پهپاد آمریکایی به کاروان خودروی او و ابومهدی المهندس و یاران آنها در نزدیکی فرودگاه بغداد، به شهادت رسیدند. به گفته وزارت دفاع آمریکا دستور این حمله را دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا صادر کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست