مشاوره روان شناسی در آینده در راس برنامه های سلامت کشور قرار می گیرد


مشاوره روان شناسی در آینده در راس برنامه های سلامت کشور قرار می گیرد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مطرح کرد: غربالگری ملی و تدوین شناسنامه روان برای تمام شهروندان از اولویت های پیشگیری از اختلالات روانی در دوران پسا کرونا است.

مشاوره روان شناسی در آینده در راس برنامه های سلامت کشور قرار می گیرد
به گزارش میگنا دکتر محمد حاتمی در دیدار با استاندار زنجان که در روز پنج شنبه 14 اسفندماه 99 صورت پذیرفت با اشاره به ارتقاء جایگاه شورای استانی سازمان نظام گزارشی از فعالیت های شوراهای استانی و همکاری های موجود ارائه کرد اظهار کرد: مردم ما اکنون در دوران کرونا محدودیت ها و سوگ ناشی از کرونا را تحمل می کنند و در دوران پسا کرونا هم با موجی از خشم، اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی روبرو خواهیم بود که از هم اکنون باید به فکر پیشگیری و فراهم آوردن زیرساخت های لازم باشیم.

رئیس سازمان نظام افزود: غربالگری ملی و تدوین شناسنامه سلامت روان یکی از راهکارها است که نیازمند توجه ویژه استانداران محترم سراسر کشور به جایگاه شوراهای استانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره است و آنها باید از این ظرفیت برای مقابله با اضطراب و آرامش دهی به شهروندان استفاده نمایند.

در ادامه فتح الله حقیقی استاندار زنجان گفت: بدون شک در دوران کرونا مسئله روان شناسی و مشاوره برجسته شده است و ما در استان و در کمیته های مختلف از وجود روان شناسان و مشاوران استفاده می نمائیم و پیشنهادات روان شناسان راهبردی و مبتنی بر شرایط موجود است.

وی ادامه داد: مطمئنا اکنون و در آینده مسئله خدمات دهی مشاوره های روان شناسی در راس برنامه های سلامت کشور قرار می گیرد و برای زیرساخت هایی که دکتر حاتمی گفتند باید اقدام کنیم و شاید اکنون نیز خیلی دیر هم شده است و استانداری زنجان حداکثر مساعدت را با شورای استانی زنجان خواهد نمود.

گفتنی است در این دیدار، علاوه بر دکتر چراغی رئیس شورای استان زنجان، دکتر احمدی قلعه، دکتر کیانی از اعضای شورای استان و همچنین دکتر صیرفی، معاون امور استان ها و دکتر عماری مشاور رئیس سازمان حضور داشتند.
مشاوره روان شناسی در آینده در راس برنامه های سلامت کشور قرار می گیرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق