مناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر خوش رییس تامین اجتماعی در سفر به ایلام


مناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر خوش رییس تامین اجتماعی در سفر به ایلام

ایلام - ایرنا - چهارشنبه هفته جاری ایلام میزبان سفر یک روزه رییس سازمان تامین اجتماعی کشور به استان بود، مصطفی سالاری که چندین بار سفرش به استان ایلام لغو شده بود در واپسین روز کاری هفته جاری ایلام را به عنوان مقصد برنامه های خود برگزید.

به گزارش ایرنا، وی در این سفر حامل اخبار مهمی بود که از جمله می توان به اجرای مرحله دوم همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از پایان سال جاری اشاره کرد.

همچنین یکی دیگر مباحث مطرح شده از سوی سالاری افزایش میزان پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان کشور بود.

مصطفی سالاری در سفر به استان ایلام در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین نشست تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی حضور یافت و از مراکز وابسته به سازمان تامین اجتماعی در استان ایلام نیز بازدید کرد.

مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان روزهای آینده اجرایی می شود

مهمترین خبری که از زبان سالاری مخابره شد همسان سازی و مناسب سازی حقوق بازنشستگان است که در روزهای باقیمانده سال جاری انجام می شود.

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اسفندماه جاری اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ایلام اظهار داشت: مرحله اول متناسب سازی در مردادماه امسال اجرایی شد و پس از آن در مهرماه بازنشستگان لشگری و کشوری نیز توسط دولت انجام شد.

وی با بیان اینکه تفاوتی بین میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد نشد بنابراین مرحله دوم متناسب سازی اجرا شد، افزود: فرمول‌های محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان در حال انجام است و چنانچه این موضوع از لحاظ نرم افزاری نهایی شود، این طرح در کشور ظرف روزهای آینده شروع می شود.

تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

دیگر موضوع مهمی که سالاری به آن پرداخت، افزایش تسهیلات بانکی به بازنشستگان است.

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت:سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲ هزار میلیارد ریال بود که امسال این مبلغ به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی استان ایلام اظهار داشت: در مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در مرداد ماه انجام شده و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان به این قشر پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از این امر مهم برخوردار می شوند.

تامین اجتماعی ۲۰ هزار میلیارد ریال برای وسایل کمک پزشکی پرداخت می کند

سالاری با توجه اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان تامین اجتماعی رسیدگی به سلامت مستمری بگیران این سازمان است در مطالبی بخشی از اعتبارات و خدمات این حوزه را بازگو کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تامین ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان بیمه شدگان هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: این سازمان ماهانه بیش ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای جامعه تحت پوشش هزینه می کند که ۱۳۰ میلیارد ریال این مقدار از محل وصول درآمدهای منابع بیمه ای است.

وی افزود: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

وی در ادامه سفر یک روزه خود به استان ایلام از شعبه یک تامین اجتماعی، بیمارستان زاگرس وابسته به تامین اجتماعی، دی کلینیک و درمانگاه تامین اجتماعی ایلام بازدید کرد و در نشستی اختصاصی پای صحبت ها و خواسته های کارکنان بیمه درمان نشست و از نزدیک در جریان مطالبات آنها قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...