مردم پروتکل های کرونا را برای حفظ سلامتی رعایت کنند


مردم پروتکل های کرونا را برای حفظ سلامتی رعایت کنند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پروتکل های کرونا باید توسط مردم حفظ شود تا شاهد مرگ عزیرانمان نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه در مصلی شهر ایلام اظهار داشت: مدیریت ترددهای و دید و بازدیدها در این شرایط برای در امان ماندن از کرونا توسط مردم ضروری است.

وی با اشاره به عید بزرگ مبعث در هفته آینده آن را بزرگترین عید مسلمانان برشمرد و افزود: پیامبر (ص) در شرایط بسیار سختی از نظر اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی توانست احکام شرعی و الهی اسلام را منتشر کند.

خطیب جمعه ایلام به شباهت انقلاب اسلامی در روزگار کنونی با شرایط ابتدایی زمان پیامبر و تحمل سختی و تاب آوری اشاره کرد و گفت: مردم با تحمل این سختی ها و شرایط به فرموده خداوند پاداش عظیم می گیرند.

کریمی تبار در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روزهای آغازین انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این نهاد برای حمایت از افراد مظلوم و بی بضاعت تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن هرچه بیشتر صدقه بدهیم خداوند بیشتر روزی و رزق ما خواهد داد و موجب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در این شرایط آستانه سال نو افرادی که دارای بضاعت نیستند، چشم انتظار حمایت هستند و امیدواریم که این فرهنگ کمک که فراگیر است بیشتر در جامعه ترویج یابد.

وی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: یکی از آموزه های عملی رهبری کاشت درخت است تا به ما یادآور شود که کشور نیاز به توسعه درخت کاری دارد.

خطیب جمعه ایلام با تشکر از عملکرد منابع طبیعی و تشکل های زیست محیطی فعال در استان ادامه داد: علاوه بر زیبایی و اهمیت درختکاری فواید زیادی از نظر اقتصادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم (ص)؛ اگر قیامت برپا شد و به اندازه کاشت نهالی وقت دارید حتما آن را بکارید.

وی اضافه کرد: همچنین امام جعفر صادق (ع) کاشت نهال را صدقه جاریه معرفی فرموده اند.

کریمی تبار خواستار فرهنگ سازی و نهادینه کردن کاشت درختان مثمر در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه در فایده است از نظر اقتصادی و برداشت چوب نیز درآمدزا است.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: مسجد پایگاه و سنگر ما در مقابل دشمنان است و اگر مسجد خالی شد تبعات آن در برابر دشمنان جبران ناپذیر است.

وی به ۱۸ اسفند سالروز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد سنگر و پناهگاه انقلاب است و با برپا داشتن نماز در آن فرهنگ مذهبی و دینی را حفظ کرده ایم.

خطیب جمعه ایلام در خطبه اول نیز به اهمیت شکرگذاری و خواندن نماز تاکید داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه