بانک ملت رکورد درآمدزایی بانک های خصوصی را شکست


بانک ملت رکورد درآمدزایی بانک های خصوصی را شکست

در حقیقت بانک ملت در بهمن 1399 گزارش کرد که در پایان این دوره 305 هزار میلیارد ریال درآمد از محل پرداخت تسهیلات کسب کرده که در حقیقت بالاترین درآمد خود در حیات خود را ثبت کرده است. در بین بانک های دولتی بعضا این رقم اتفاق افتاده است اما در بین بانکهای خصوصی این رقم جدیدترین رکورد بانک ملت است، اما نکته جالب تر اینکه بانک ملت در پرداخت هزینه هزار...

در بین بانک های خصوصی بانک ملت همواره بهترین عملکردها را به خود اختصاص داده ‌است و در حال حاضر نیز برای چندمین بار و در ماه های متوالی، رکورد درآمدزایی را در بین بانک‌های خصوصی شکست.


به گزارش بانکداری ایرانی، در آخرین گزارش بانک‌ها که به گزارش عملکردی بهمن 1399 اختصاص دارد، بانک ملت با تراز مثبت 134 هزار میلیارد ریالی در منابع و مصارف نشان داده ‌است که در شرایط رکودی نیز اقدام به تسهیلات دهی مناسبی داشته‌است.


در حقیقت بانک ملت در بهمن 1399 گزارش کرد که در پایان این دوره 305 هزار میلیارد ریال درآمد از محل پرداخت تسهیلات کسب کرده که در حقیقت بالاترین درآمد خود در حیات خود را ثبت کرده است. در بین بانک های دولتی بعضا این رقم اتفاق افتاده است اما در بین بانکهای خصوصی این رقم جدیدترین رکورد بانک ملت است، اما نکته جالب تر اینکه بانک ملت در پرداخت هزینه هزار میلیارد ریال و بابت سود سپرده بالاترین رقم را نداشت؛ چرا که بانک صادرات با ثبت رقم 204 هزار میلیارد ریال بابت سود سپرده و بانک تجارت با مبلغ 177 هزار میلیارد ریال بیشتر از بانک ملت سود سپرده پرداخت کردند.


در نهایت بانک ملت بر اساس این درآمد از محل تسهیلات و پرداخت هزینه بابت سود سپرده 134 هزار میلیارد سود عملیاتی از این لحاظ کسب کرده است.


به همین دلیل بانک‌های ملت، تجارت و صادرات بهترین شرایط را در ماه های اخیر رقم زده اند . البته باید فعالیت این بانک ها ، تعداد شعبه های فعال در بخش خرد و جذب منابع، قراردادهای بزرگ با حقوقی بزرگ و بعضا دولتی را نیز به این شرایط لحاظ کرد.


اما بانک های کاملا خصوصی مانند بانک پاسارگاد و اقتصاد نوین وضعیتی مناسبی بهتر از برخی از بانکهای خصوصی شده مانند صادرات داشتند.


بانک پاسارگاد با درآمد 185 هزار میلیاردریالی و پرداخت سود 141 هزار میلیارد ریالی به تراز مثبت منابع 44 هزار میلیارد ریالی دست یافت. همچنین بانک اقتصادنوین نیز با درآمد 86 هزار میلیارد ریالی و پرداخت سود 72 هزار میلیارد ریالی به تراز مثبت منابع 14 هزار میلیارد ریالی در بهمن 1399 دست یافت.


همانطور که در گزارش ذیل مشاهده می‌شود برخی بانک ها با تراز منفی منابع و مصارف مواجه شدند.

بانک ملت رکورد درآمدزایی بانک های خصوصی را شکست

لیلا فریادرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان