مطالبه‌گری در قالب‌های عالمانه، رسالت رسانه است/ شبستان مخاطب خاص مسجدی دارد


مطالبه‌گری در قالب‌های عالمانه، رسالت رسانه است/ شبستان مخاطب خاص مسجدی دارد

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه مطالبه‌گری در قالب‌های عالمانه، رسالت رسانه است، گفت: اگرچه خبرگزاری‌های متعدد در حال فعالیت رسانه‌ای هستند اما کار شبستان علاوه بر حوزه‌های دینی و فرهنگی، تخصصی مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در جمع خبرنگاران و دبیران خبرگزاری شبستان و گفت و گو پیرامون فعالیت های جاری و ضرورت های آتی، بر برکات کار تخصصی رسانه در حوزه مسجد تاکید کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه کار تخصصی در حوزه مسجد وجه امتیاز خبرگزاری شبستان است، گفت: اگرچه خبرگزاری های متعددی با قوت و دقت در حال فعالیت رسانه ایی هستند اما کار شبستان تخصصی مسجد است و هر چه کار در این عرصه انجام شود به ویژه در توجه به مساجد موفق در داخل و خارج از کشور و معرفی الگوهای برتر و شاخص،باز هم جای کار بیشتر و مضاعف دارد.

وی با اشاره به راه اندازی پویش «مسجد، کانون مهر علوی» به همت خبرگزاری شبستان و به منظور کمک به زلزله زدگان سی سخت، ابراز کرد: این اقدام قابل تقدیر و اثرگذار است، باید توجه داشت خبرگزاری شبستان به دلیل جایگاه رسمی کشوری، اگر با تمام قوا به میدان بیاید می تواند ظرفیت سازی بالاتری در حوزه فرهنگ حتی بیشتر از ستاد فهما داشته باشد.

حجت الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه ما در خبرگزاری شبستان با مخاطب خاص در ارتباط هستیم، ابراز کرد: این ارتباط هر چه وثیق تر باشد، منشا ثمرات و برکات بیشتری می شود.

وی با بیان اینکه بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری از ظرفیت بالقوه بالایی در تولید محتوا برای خبرگزاری شبستان برخوردار هستند، تاکید کرد: برای مثال بیش از 1500 اثر در بخش نونهالان و در رشته اذان به دست ما رسیده که هر یک از آنها می تواند روزانه در شبستان بارگذاری شود. همچنین است درباره بیش از هزار و چندصد اثر هنری که دریافت کرده ایم.

مدیرعامل خبرگزاری شبستان در پایان با بیان اینکه مطالبه گری در قالب های عالمانه رسالت رسانه است، خاطرنشان کرد: ارائه گزارش از روند فعالیت بچه های مسجد، برنامه کانون های فرهنگی هنری، امام جماعت های موفق، برترین ها در رواق ها و ... باعث می شود که بچه های مسجد این رسانه را متعلق به خود بدانند.

در این جلسه همچنین، «مرتضی طاهریان»، سردبیر خبرگزاری شبستان نیز با اشاره به راه اندازی پویش «مسجد؛ کانون مهر علوی» به همت این رسانه مسجدی، بیان کرد: در این پویش موفق به جذب و همراهی مساجد، چهره های موثر و نهادهایی شده ایم که ایشان ضمن پیوستن به این پویش، این اقدام شبستان را نشات گرفته از نگاه دینی و دغدغه ارزشمند مجوعه خبرگزاری دانسته اند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)