جدیدی: ورزشی‌ها در شورای شهر تهران مدافع توسعه ورزش بودند


جدیدی: ورزشی‌ها در شورای شهر تهران مدافع توسعه ورزش بودند

تهران - ایرنا - دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک 1996 آتالانتا با اشاره به توسعه امکانات و سرانه ورزشی در شهر تهران گفت: در زمانی که قهرمانان ورزشی در شورای شهر بودند، مدافع سرسخت توسعه امکانات ورزشی بودند.

«عباس جدیدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوره‌ای که قهرمانان ورزشی در شورای شهر تهران بودند در بحث توسعه ورزش همگانی فعال بودند و زحمت کشیدند و نتیجه آنرا اکنون در بوستان‌ها و پارک‌ها مشاهده می‌کنید. قهرمانان ورزشی در توسعه ورزش همگانی شهر تهران، پیش قراول بودند.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۱۹۹۸ جهان در تهران ادامه داد: در حال حاضر کمتر بوستان و پارکی است که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی نباشد و سطح سرانه ورزشی چه سالن‌های سرپوشیده و چه مکان‌های ورزشی روباز زیاد شده و اینها همه دسترنج عزیزانی بود که در شورای شهر زحمت کشیدند و من هم به عنوان عضو کوچکی از شورای شهر در آن مقطع پای این طرح‌ها ایستادم و الان که نگاه می‌کنیم بسیاری از افراد جامعه از پیر و جوان و زن مرد در پارک‌ها برای ورزش حضور پیدا می‌کنند و از لوازم ورزشی آن استفاده می‌کنند و این موضوع به نوعی باعث نشاط و سلامتی جسم و روح می‌شود.

وی در خصوص حضور قهرمانان ورزشی در شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در این خصوص مردم باید تصمیم بگیرند و به این اقناع برسند که توسعه شهر تنها کار عمرانی، ساخت و ساز، تونل و زیرگذر نیست و این امر یکی از عوامل حضور دوباره ورزشی‌ها در شورای شهر تهران است و در مجموع ساختار مدیریت شهری عوامل زیادی را در پی دارد که یکی از آنها عمرانی، ساخت و ساز و برج‌سازی است و یکی از مهمترین محورهای توسعه یک شهر سالم و پاک، توسعه فضاهای ورزشی همچون سالن‌ها و چمن ورزشی است که توسعه ورزش همگانی را نیز در پی دارد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به هر حال مدیریت شهری مطالبات گوناگونی دارد که یکی از موارد، ورزش است که خود تخصص خاص خودش را می‌طلبد که در چند دوره گذشته با ورود تعدادی از قهرمانان ورزشی این امر به صورت جدی در شهر تهران پیگیری شد.

دارنده ۴ مدال کشتی آزاد جهان و المپیک ادامه داد: شما نگاه کنید شهر اکنون از بتون، ساختمان، مصالح، برج و بلندمرتبه سازی به ستوه آمده و یک شهر با نشاط و سالم این را می‌طلبد که فضاها و امکان ورزشی، پارک‌ها و همچنین توسعه امکانات ورزشی در بوستان‌ها را داشته باشد و مردم باید به این اقناع برسند که تخصص این موارد برعهده ورزشی‌ها است و اگر یک شهر سالم، پرنشاط، پاک، تمیز و توام با فضای ورزشی می‌خواهند باید آن را به متخصصین امر محول کنند. در آن دوره تنها کسانی که از توسعه امکانات ورزشی و ورزش همگانی در شهر تهران دفاع می‌کردند ما بودیم و پای آن می‌ایستادیم.

وی همچنین ادامه داد: متاسفانه در حق ورزشی‌ها جفا شد و سیاسیون جای خودشان را تنگ احساس می‌کردند و برای آن که جایشان باز شود و فضا را برای خودشان ایجاد کنند، بزرگترین جفا را در حق ورزشی‌ها کردند.

جدیدی تصریح کرد: مردم با این موضوعات واقفند و به این اقناع می‌رسند و متاسفانه فضای سیاسی و برخی سایت‌های خبری، گروه‌ها و احزاب سیاسی سبب شدند که سیاسی‌ها فضا را برای ورزشی‌ها تنگ کنند در حالی که آنها بزرگترین خدمت را به مردم و شهر کردند.

وی با اشاره به دوره‌های گذشته و نقش اجتماعی قهرمانان و پهلوانان در حل مشکلات مردم خاطر نشان کرد: اگر کسانی بتوانند کمی از درد و آلام مردم کم کنند باز هم همین ورزشی‌ها هستند. در گذشته نه شورایاری بود و نه چیزی و مردم برای حل مشکلات خود به پهلوانان مراجعه می‌کردند و اگر کسی مشکلی داشت گلریزانی انجام می‌دادند تا بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم را برطرف کنند و این بخشی از فرهنگ ایرانیان و کشورمان بود.

این قهرمان کشتی آزاد ادامه داد: متاسفانه سیاسیون فرهنگ ما را به زمین زدند و همین که دیدند چند قهرمان ورزشی وارد شدند نتوانستند تحمل کنند. باید فرهنگِ کمک به مردم و حل مشکلات آنان را مانند گذشته زنده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد