شناسایی یک کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان هفته‌ گذشته در لرستان


شناسایی یک کانون آنفلوآنزای حاد پرندگان هفته‌ گذشته در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - شناسایی یک کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرک باباعباس خرم‌آباد ، ورود دومین محموله از واکسن کرونا به استان و پرداخت تسهیلات ازدواج از مهمترین وقایع هفته گذشته در لرستان بود.

به گزارش ایرنا، یک شهروند در اقدامی غیرقانونی اقدام به خرید چند غاز از استان‌های مجاور و آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کرده و پس از انتقال آن‌ها به خرم‌آباد و مجاورت با پرندگان مهاجر، موجب انتشار بیماری در بین آن‌ها شده بود.

این منطقه بلافاصله با همکاری دستگاههای مربوطه به مدت ۲۱ روز قرنطینه شده است.

ورود دومین محموله از واکسن کرونا به استان

دومین محموله واکسن ویروس کرونا شامل ۷۸۰ دوز وارد لرستان شد و برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی، پرسنل بهداشت و درمان، مراکز غربالگری و نمونه‌گیری در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق خواهد شد.
تاکنون یکهزار و ۴۰ دوز واکسن وارد استان شده است، محموله اول واکسن کرونا ویروس شامل ۲۶۰ دوز بود که برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه و بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شده است.

ابتلای یک هزار و ۷۹ نفر و فوت سه نفر براثر کرونا

تعداد مبتلایان به کرونا در این استان تاهفتم اسفندماه ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر است که یک هزار و ۳۴۸ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند اما تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به ۶۸ هزار و ۳۶۴نفر رسید که یک هزار و ۳۵۱ نفر به علت ابتلای به این بیماری در استان جان خود را از دست دادند.

اهدای عضو به پنج بیمار

اعضای بدن یک مرد ۵۶ ساله الیگودرزی به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید،

پنج عضو مرحوم «داوود امیری» اهل شهرستان الیگودرز بعد از مرگ مغزی با موافقت خانواده اش اهدا شد، مرحوم «داوود امیری» ۵۶ ساله یک هفته قبل به علت سکته مغزی در بیمارستان هفت تیر دورود بستری و دیروز دچار مرگ مغزی شد.

لرستان پذیرای میهمانان نوروزی نیست

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال وقوع موج چهارم این ویروس، لرستان میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود. ویروس جهش یافته انگلیسی میزان ابتلا بالایی دارد قدرت انتشار آن ۲۰ برابر بیشتر از کرونا است که در این راستا اقدامات خوبی با تصمیم استاندار استان گرفته شد.
۲ انتصاب در لرستان

طی حکمی از سوی علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت بهزاد منصوری بعنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان منصوب شد. پیش از این بختیار رازانی در ۲۸ آبان ۹۹ بعنوان سرپرست بجای محمد رضا صفی خانی منصوب شده بود.

منصوری از نیروهای با اخلاق و متخصص و باتجربه در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان است که پیش از این مسوولیت مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی لرستان را برعهده داشته است.

محمدرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با صدور حکمی، فرماندار شهرستان الیگودرز را منصوب کرد، به موجب حکم وزیر کشور و بنا به پیشنهاد سید موسی خادمی استاندار لرستان، "ماشاالله نعمتی" به مدت چهار سال به سمت فرماندار شهرستان الیگودرز منصوب شد.
نعمتی از چهارم بهمن ماه امسال تاکنون به عنوان سرپرست فرمانداری الیگودرز فعالیت داشته است و قبل از آن از اردیبهشت ۹۷ حمید کشکولی فرماندار این شهرستان بود که اکنون معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان است.

ممنوعیت کوچ پیاده عشایر
به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفاظت مراتع از کوچ پیاده عشایر جلوگیری خواهد شد،

عشایر کوچ رو می بایست در موعد مقرر و پانزدهم اردیبهشت ماه سال آینده کوچ خود را آغاز کنند ضمن آنکه پیشگیری های لازم در زمینه کوچ زودهنگام عشایر جلوگیری به عمل خواهد آمد
حمل و نقل دام ها نیز صرفاً باید با وسایل نقلیه انجام شود و عشایر نیز به این موضوع تمکین کنند همچنین باید تدابیری اندیشیده شود تا کوچ عشایر در امنیت کامل انجام شده و در عین حال آسیبی به منابع طبیعی استان نیز وارد نشود.

مرمت پل شاپوری خرم‌آباد
پل شاپوری خرم‌آباد به جا مانده از دوره ساسانیان، استحکام بخشی و مرمت شد، در این عملیات استحکام‌بخشی، تمامی ملات‌های فرسوده بنا در بخش پایه‌ها و آبشکن‌های پل، مورد مرمت قرار گرفت و این پل تاریخی احیا شد، عملیات مرمت پل تاریخی شاپوری با صرف اعتباری بیش از ۳۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

آیین درختکاری

آئین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت ۱۵ اسفند، روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان ، معاون سیاسی استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد.

پرداخت ۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج
امسال ۱۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در این استان پرداخت شد، ۲۴ هزار و ۱۴۴ نفر در استان متقاضی تسهیلات ازدواج بودند که در ۱۱ ماه سال ۱۹ هزار و ۸۰۹ فقره تسهیلات ازدواج به زوج های لرستانی پرداخت شده است.
چهار هزار و ۳۳۵ نفر نیز در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶ متقاضی در بهمن ماه برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کردند که نشان می دهد رشد ازدواج در بهمن ماه بسیار بالا بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)