استفاده از ماسک تا واکسیناسیون همگانی ارجحیت دارد


استفاده از ماسک تا واکسیناسیون همگانی ارجحیت دارد

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تاکید کرد: تا زمانی که تعداد بیشتری از جمعیت استان را واکسینه کنیم و گروه‌های پر خطر دارای بیماری زمینه‌ای و در معرض تماس با بیماران کرونایی واکسینه شوند، استفاده از ماسک ارجحیت دارد.

سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ماسک در شرایطی موثر است که واکسن نباشد، اظهار کرد: در شرایط کنونی که تنها مرحله اول واکسیناسیون انجام شده و تزریق تنها برای کادر آی سی یو انجام شده، استفاده از ماسک ضروری بوده و تنها زمانی می‌توان ماسک را کنار گذاشت که واکسیناسیون انجام شده و ایمنی در جامعه به سطح نسبی و متعادل برسد که فعلا چنین شرایطی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مرحله دوم تزریق واکسن کرونا 21 روز بعد از مرحله اول انجام می‌شود و بدن پس از این مدت به ایمنی نسبی می‌رسد؛ شرکت سازنده واکسن، ایمنی 90 درصدی را پس از دریافت واکسن روسی اعلام کرده است، امیدواریم مرحله دوم هر چه سریع‌تر انجام شود و کادرهای بهداشت و سایر کادر درمان هم واکسینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون زمانی موثر خواهد بود که نزدیک به 70 درصد جمعیت واکسینه شود، در استان ما نیز باید حدود دو و نیم میلیون نفر از نزدیک به چهار میلیون جمعیت آذربایجان شرقی واکسینه شوند که البته این واکسیناسیون با اولویت‌هایی که وجود دارد و به مرور زمان انجام می‌شود.

خیاط‌زاده خاطرنشان کرد: حداقل زمانی که برای انجام واکسیناسیون متصور هستیم، یک سال بوده و در نتیجه شروع واکسیناسیون به معنی پایان کرونا نبوده و بلکه امیدی برای پایان کرونا در ماه‌های آتی در صورت خوب پیش رفتن برنامه‌ریزی‌ها است.

وی متذکر شد: باید هچنان ماسک را استفاده و به فاصله‌گذاری اجتماعی توجه کرده و از شب‌نشینی‌ها و برگزاری مجالس شادی و ختم و عزا خودداری کنیم تا با تلاش سیستم بهداشتی و درمانی به ادامه تامین و تزریق واکسن دست زده و به روزهای خوش آینده برسیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت