نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری 65 درصد افزایش یافت


نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری 65 درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد موارد بازرسی و نظارت بر بازار شب عید استان در مقایسه با ماه‌های گذشته از رشد 65 درصدی برخوردار شده است.

سجاد رستمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز طرح نظارت نوروزی در استان از ۱۵ بهمن تاکنون چهار هزار بازرسی از اصناف و بازار استان انجام شده است و طی این بازرسی‌ها ۳۶۵ تخلف شناسایی و برای اصناف متخلف ۳۱۱ پرونده تشکیل شده است.

رستمی، بیشترین میزان تخلف کشف شده را مربوط به درج نکردن قیمت با ۱۴۶ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: گرانفروشی، کم‌فروشی، صادر نکردن فاکتور، عرضه خارج از شبکه، احتکار و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از دیگر تخلفات کشف شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این عملکرد سبب ارتقای رتبه استان در چهار شاخص مربوط به حوزه بازرسی شده است.

رستمی همچنین از تشکیل ۲ گروه بازرسی و نظارت خواهران نیز خبر داد و گفت: این افراد نسبت به نظارت در آرایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مخصوص بانوان اقدام می‌کنند.

وی جابه‌جایی بازرسان در سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده برای نظارت دقیق‌تر و موثرتر بر بازار برشمرد و افزود: در همین راستا در هر دوره بازرسان مرکز استان با بازرسان شهرستانی جابه جا می‌شوند تا نظارت بر واحدهای صنفی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی