نگاهی به سفرهای هفته پیش مسوولان کشوری به خراسان ‌رضوی


نگاهی به سفرهای هفته پیش مسوولان کشوری به خراسان ‌رضوی

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان برخی مقامات کشوری و لشگری به صورت حضوری و مجازی بود.

پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی روز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری در کنار بوستان بزرگ ملت و دانشگاه فردوسی مشهد به بهره‌برداری رسید.
این مجموعه با هزینه‌کرد سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در سه طبقه منفی، با زیربنایی حدود ۳۳ هزار متر مربع در پنج بلوک ساخته شده است.

رییس ستاد ملی خدمات سفر کشور هم پنجشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی خراسان رضوی گفت: شهرهای مسافرپذیر دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا همچون مشهد، اصفهان، کیش و دیگر شهرها در ایام نوروز نباید مشمول تبصره بندی و محدودیتهای سفر شوند.
ولی تیموری افزود: البته برای شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر با وسایل نقلیه شخصی محدودیت دارد و در شهرهای دارای وضعیت زرد و آبی، وضعیت بهتر است اما اختلاف نظر در این خصوص وجود دارد.
وی همچنین در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: سفرهای نوروزی مسوولانه و ایمن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا رزرو مکان اقامت در مراکز اقامتی مجاز امکان پذیر است.
معاون گردشگری وزارت ‌میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عالی حرم‌ مطهر رضوی گفت: گردشگری، سفر و زیارت بیشترین خسارت را از کرونا دیده و هرچند دیگر صنایع به مرور وارد چرخه حیات شده‌اند اما صنعت گردشگری هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی گفت: به منظور تامین بخشی از مواد اولیه برای صنایع معدنی که نقش مهم در تولید ارزش افزوده دارند، کار اکتشاف سرلوحه کار این سازمان در چند سال اخیر بوده است.
وجیه الله جعفری افزود: در چند سال اخیر با در نظر گرفتن ارزش اقتصادی با پنج درصد ارزش، ۱۲ میلیارد دلار اکتشاف در حوزه معدن کشور انجام شده که اگر به زنجیره صنایع بپیوندد، بازار سرمایه بزرگی در کشور ایجاد و حرکت دهنده اقتصاد می شود.

وی همچنین روز جمعه در نشست شورای معادن خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد گفت: پیشتر بیش از ۴۰۰ معدن غیرفعال در خراسان رضوی بود که این عدد اکنون به ۵۰ معدن رسیده و به معنای تعیین تکلیف حدود ۳۵۰ معدن غیرفعال در این استان است.

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران هم روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیات مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در مشهد گفت: صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در توسعه اقتصاد و اشتغال کشور دارد و نیازمند حمایت است.
علی یارمحمدیان افزود: صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند دیگر صنایع درآمدزایی ایجاد می‌کند.

چهارمین کنگره بین‌المللی التهاب سیستم عصبی نیز با حضور محققان پیشکسوت در حوزه علوم اعصاب از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی شناخته شده جهان روز پنجشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به صورت مجازی برگزار شد.
دانشمندان برجسته دنیا در حوزه علوم اعصاب از کشور آلمان شامل پروفسور "علی گرجی، کلینگهوس، والتراشتوما و هینزویندل" از شرکت کنندگان و سخنرانان کلیدی این کنگره ۲ روزه بودند.
هدف از برگزاری این کنگره، آشنایی با آخرین یافته‌ های بالینی در درمان بیماری های مرتبط با التهاب سیستم عصبی و آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در این زمینه بود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هم روز پنجشنبه در سفر به مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی مصوبه هیات دولت و دستور رییس جمهوری، مدیریت واحد پایانه‌های مرزی کشور با هدف مدیریت واحد در مرزها و اصلاح برخی فرآیندها در حال انجام است.
داریوش امانی افزود: با توجه به این که استقرار برخی دستگاههای اجرایی در برخی مرزهای زمینی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است، مستقل بودن پایانه‌های مرزی می تواند نقش به سزایی در مدیریت برنامه های اجرایی در معبرهای زمینی داشته باشد که این موضوع یکی از مهمترین مطالبات تجار و سرمایه گذاران کشورهای همسایه است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز روز چهارشنبه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی از همکاری شهرداری این کلانشهر در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی قدردانی کرد.
سردار سرتیپ بهمن کارگر افزود: تلاش شهرداری مشهد برای احداث این مرکز فرهنگی و افتتاح مرحله نخست آن قابل قدردانی است.
وی همچنین روز دوشنبه و در نشست با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی خراسان رضوی گفت: نمی‌توانیم دفاع مقدس را روایت کنیم مگر اینکه مانند شهدا، جانبازان و رزمندگان که در دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند عمل کنیم و لازمه تحقق این مهم خلوص نیت است.
سردار سرتیپ بهمن کارگر روز شنبه هم در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: تمام اقداماتی که در حوزه معرفی و تبیین دفاع مقدس صورت گرفته مربوط به جنگ و خط مقدم است لذا دفاع مقدس را آن‌گونه که باید و شاید نتوانسته‌ایم در همه ابعاد معرفی کنیم.
او همچنین روز شنبه در جلسه شورای مدیران اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس یک مدل تمام ‌عیار مدیریتی است و این ظرفیت وجود دارد که در محورهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی دفاع مقدس به ‌تفصیل الگوبرداری شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان گفت: بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند که ۴۵ درصد آنها در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال هستند.
مهدی محمدی افزود: به خاطر شیوع کرونا یکی از مهمترین اتفاق هایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال رخ داد حضور و فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت دیجیتال است.

معاونان وزیر راه و شهرسازی هم روز چهارشنبه به همراه استاندار خراسان رضوی و دیگر مسوولان شهری و استانی از چند طرح حاشیه شهر مورد هدف بازآفرینی شهری در مشهد دیدن کردند.
در این بازدید "مهدی عبوری" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و "فرزانه صادقی" معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از سه محله هدف بازآفرینی شهری در مشهد دیدن کردند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم روز سه شنبه در جمع خانواده های فرماندهان و معاونان ناجا در مشهد گفت: امروز نوک حمله و نیزه دشمن به سمت فکر جوانان است که آینده سازان کشورمان هستند لذا به علت این که گاهی مرزبانان مجبور به خدمت در نقاطی دور از خانواده هستند خانواده‌های مرزبانی باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.
سردار احمد علی گودرزی افزود: بدون شک خانواده های مرزبانان در مجاهدت همسران و پدرانشان نقش به سزایی دارند و در ثواب آن شریک هستند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور هم عصر سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی در مشهد گفت: رسیدن به دیوان فناور و مردم پایه رویکرد اصلی این نهاد است و می‌خواهد نهادهای نظارتی را به میدان و وسط مشکلات ببرد.
مهرداد بذرپاش افزود: از این رو رسیدگی به عملکرد در دیوان محاسبات از سال آینده به جای هر چهار ماه، ۲ ماهه خواهد شد که این مهم به کاهش انحراف مدیر از معیار و پیشگیری از آن کمک می‌کند. رویکرد "مردم پایه بودن" دیوان محاسبات این است که همه تصمیمات دیوان باید بر پایه رضایت مردم باشد، لذا گزارشهای حسابرسی برای دیوان حایز اهمیت است که بتواند مشکلات مردم را حل کند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت نیز روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه این وزارتخانه در خصوص حمایت از فناوری داخلی، زنجیره‌ای ارتباطی با مراکز پژوهشی ایجاد کرده است که ۴۲ پروژه مشترک پژوهشی و مطالعاتی در حوزه های بالا دستی و پایین دستی و صنایع وابسته به نفت حاصل این همکاری است.
سعید محمدزاده افزود: هدف از این قراردادها و ارتباطات پژوهشی این است که دانشگاه در کنار صنعت به شکل یک قرارداد بلند مدت کار و فعالیت نموده و این کار نیز قوام پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم روز دوشنبه در جلسه شورای فرماندهان انتظامی خراسان رضوی در مشهد گفت: رسیدگی به مسائل حاشیه شهرها و برخورد مقتدرانه با اراذل، اوباش و شرارت ها در اولویت برنامه‌ریزی‌های ناجاست.
سردار حسین اشتری افزود: مردم داری پلیس و برخورد قاطعانه با متخلفان نیز بسیار مورد تاکید است و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی دارند و رافت اسلامی و خوش رفتاری با مردم باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است