58 هزار تن گوشت در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مرکزی تولید شد


58 هزار تن گوشت در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 58 هزار و 22 تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

«سیروس سلمان نژاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۸۶ هزار و ۱۳۶ راس دام سبک و سنگین با نظارت این اداره کل امسال در کشتارگاه‌های استان کشتار شد که این شاخص نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۴۶۴ تن گوشت قرمز از کشتار این دام‌ها استحصال شد که حجم مواد پروتئینی حاصله نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۸۹۴ لاشه دام سبک و سنگین از سوی بازرسان این اداره کل در کشتارگاه‌های دام استان ضبط و معدوم شده‌ است.

سلمان نژاد خاطرنشان کرد: ۲۳ میلیون و ۴۲۱ هزار قطعه طیور نیز امسال در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی کشتار و ۵۰ هزار و ۵۵۷ تن گوشت سفید از آن حاصل شده است.

وی ادامه داد: ۱۹۴ هزار و ۵۲۵ قطعه طیور غیر قابل مصرف در این مدت در کشتارهای استان مرکزی ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۹ هزار و ۴۴۵ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در این مدت در کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی استان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

سلمان نژاد عنوان کرد: ۹۴ هزار و ۷۵۱ مورد بازدید کارشناسی امسال در راستای سلامت و امنیت غذایی جامعه از مراکز تحت نظارت شامل واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام شد.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۶۴ مورد نمونه‌برداری در این مدت از فرآورده‌های خام دامی استان انجام و ۳۳۲ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری