زنجان یخ زد


زنجان یخ زد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: با توجه به کاهش میزان دمای هوا، مردم زنجان شب سرد و یخی را سپری کردند.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه روز گذشته اغلب نقاط این استان با بارش باران و مناطق سردسیر و کوهستانی نیز با ریزش برف مواجه شد، افزود: در زمان حاضر دمای فعلی شهر زنجان ۲- درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با دمای ۴ درجه سانتیگراد زیر صفر و شهرستان ماهنشان با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق این استان به ثبت رسیدند.

سلطانی افزود: امروز آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری و تا ظهر روز دوشنبه نیز شرایط هوا در این استان به صورت پایدار خواهد بود و بعدازظهر /دوشنبه/ نیز با وزش باد نسبتا شدید و همچنین بارش های پراکنده باران، همراه خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری /۲۱ و ۲۲ اسفند ماه/ نیز بر اثر نفوذ سامانه بارشی به منطقه و استان، آسمان زنجان بارانی خواهد بود که بر اساس نقشه های هواشناسی، پیش بینی می شود این بارش ها در حد متوسط باشد.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: از پنجشنبه شب تا جمعه شب گذشته /۱۴ و ۱۵ اسفند ماه/ به دلیل نفوذ سامانه بارشی به منطقه شاهد بارش برف و باران در این استان بودیم و میزان دما نیز روند کاهشی داشت.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته