فعالیت اصناف در شهر زنجان از ساعت 21 ممنوع است


فعالیت اصناف در شهر زنجان از ساعت 21 ممنوع است

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت:از آنجایی که تردد وسائط نقلیه از ساعت 21 شب تا 3 صبح ممنوع است، طبق پیشنهاد ستاد کرونای شهرستانی فعالیت اصناف نیز از ساعت 21 امشب به بعد ممنوع بوده و این موضوع به تمامی اصناف و کسبه‌ اطلاع‌رسانی شده است.

دکتر محمد رضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای روزهای پایانی سال افزود: اعمال محدودیت‌ها به رفتار مردم و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان بستگی دارد چرا که اگر با افزایش آمار مبتلایان به کرونا مرگ و میر بالا برود، مجبور به اعمال محدودیت هستیم که رعایت این مساله مهم یعنی پروتکل ها موجب می شود تا کسب و کارها با اعمال محدودیت در پایان سال دچار آسیب نشوند.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا نیز اضافه کرد: در فاز اول واکسن‌ها در ۲ مرحله به گروه‌های هدف تزریق می‌شود که در مرحله نخست کادر درمانی فعال در آی سی یو، اورژانس بیمارستان مرتبط با کرونا و تمامی کادر درمانی که در بخش بستری به نحوی با بیماران کرونایی سر و کار دارند و سپس کلینیک‌های خصوصی انجام می شود، که امیدواریم تا پایان امسال این مرحله از تزریق واکسن به جامعه هدف به اتمام برسد.

این مسوول ادامه داد:در بخش دوم نیز واکسن کرونا به سالمندانی که در مراکز تجمعی و یا خانه سالمندان و غیره هستند تزریق می‌شودو طبق برنامه ریزی ها تزریق واکسن به گروه‌های عادی اواخر تابستان سال آینده انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت نامطلوب مطب‌ها و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی این صنف نیز اظهار داشت: تعداد مطب‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود بسیار ناچیز است و در این خصوص تذکرات لازم به این مطب‌ها داده شده و تشدید برخورد نیز اعمال شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در این حوزه نیز از اهمیت دوچندانی برخوردار است چرا که بحث درمان در این بین مطرح بوده و متفاوت تر است.

گفتنی است، از ابتدای شروع کرونا تا کنون در استان زنجان شمار موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی به رقم ۴۷ هزار و ۵۹۰ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...