رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه- ایرنا- سفر رییس کمیته امداد، معاون وزیر ورزش و رییس پلیس راه کشور به کرمانشاه، سفر استاندار به ثلاث باباجانی و برگزاری مراسم روز درختکاری مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته (9 تا 15 اسفند) استان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم استان در هفته گذشته برگزاری مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان با حضور رییس فدراسیون بود.

در این مجمع «زهرا کشتمند» توانست از مجموع ۱۶ رای ماخوذه با کسب ۱۰ رای به عنوان رییس این هیات انتخاب شود.

جزییات انتخابات الکترونیکی ۱۴۰۰ در کرمانشاه اعلام شد

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در مرکز استان به ‌صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: داوطلبان نامزدی در انتخابات شورای شهر می‌توانند از ۲۰ تا ۲۶ اسفند و داوطلبان شورای روستا از ۱۶ تا ۲۲ فروردین سال آینده در انتخابات کاندیدا شوند.

«جلیل بالایی» در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه افزود: برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ در هشت کلانشهر کشور از جمله کرمانشاه به ‌صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود اما در سایر شهرها فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا به ‌صورت الکترونیکی نیست.

بالایی با بیان این‌که انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۳۵ شهر و حدود هزار و ۷۰۰ روستای استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در مجموع هشت هزار و ۸۶۵ منتخب اصلی و علی‌البدل توسط شهروندان انتخاب می‌شوند که پنج هزار و ۳۳۰ نفر عضو اصلی و سه هزار و ۵۳۵ نفر عضو علی‌البدل در تمام شعب شهری و روستایی استان خواهند بود.

وی افزود: شورای هزار و ۶۸۶ روستای استان سه نفره و ۱۷ روستا پنج‌نفره خواهد بود و همچنین ۳۱ شهر استان پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل، سه شهر هفت عضو اصلی و پنج عضو علی‌البدل و کلان‌شهر کرمانشاه نیز ۱۱ عضو اصلی و هفت عضو علی‌البدل خواهند داشت.

کرمانشاه قهرمان مسابقات وزنه برداری معلولان کشور شد

تیم های مردان و زنان وزنه برداری جانبازان و معلولان کرمانشاه موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت های کشوری این رشته به میزبانی تهران شدند.

تیم وزنه برداری مردان کرمانشاه با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کرد.

بانوان وزنه‌بردار کرمانشاه در این مسابقات با کسب پنج مدال رنگارنگ شامل یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز توانستند بر سکوی قهرمانی تکیه بزنند.

پلیس سه سناریو برای سفرهای نوروزی دارد

رییس پلیس راه نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس سه سناریو برای سفرهای نوروزی دارد، گفت: فرضیه نخست کاهش شیوع کرونا و افزایش سفرهای نوروزی است که در آن نزدیک به ۳۵۰۰ گشت پلیس در جاده‌های کشور مستقر خواهند شد.

سرهنگ «هادی امیدوار» یادآور شد: در فرضیه دوم اوج گیری بیماری کرونا در ایام نوروز ۱۴۰۰ مطرح است که در این خصوص اگر لازم باشد بنا بر تدبیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های جدیدی نظیر منع تردد به استان های دیگر اعمال خواهد شد.

وی گفت: در فرضیه سوم نیز که با توجه به شرایط فعلی محتمل به نظر می رسد محدودیت های اعمال شده فعلی در ایام نوروز پیش رو هم ادامه یافته و کماکان سفر به استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر و جزایر کیش و قشم ممنوع خواهد بود.

مجتمع فولاد با ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سنقر ایجاد می‌شود

فرماندار سنقر و کلیایی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد در این شهرستان خبر داد و گفت: شرکت عظیم فولاد اطلس گستر که سهامی خاص است در زمینه ذوب و نورد گرم در این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و به زودی شاهد کلنگ‌زنی این پروژه بزرگ خواهیم بود.

«غلامرضا مرتضوی» با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه جواز تاسیس این مجتمع صادر شده است، افزود: زمین مورد نیاز به میزان هفت هکتار برای ساخت این پروژه در مسیر جاده سطر خریداری شده و دیوارکشی آن نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع در قالب ۲ بخش ذوب و نورد گرم احداث می‌شود، گفت: ۲ واحد ذوب با ۸۰ هزار و ۱۲۰ هزار تن ساخته می‌شود که واحد اول با ۱۵۰ میلیارد تومان و واحد دوم هم با ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود و برای بخش نورد گرم هم ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

اجرای تونل «سیاه طاهر» موجب رونق مبادلات تجاری مرز شیخ‌صله می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: احداث تونل «سیاه طاهر» به عنوان پروژه تاثیرگذار منطقه اورامانات سبب توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و رونق مبادلات تجاری می‌شود.

«هوشنگ بازوند» در جریان سفر به ثلاث باباجانی و بازدید از پروژه تونل سیاه طاهر در محور جوانرود به این شهرستان افزود: اجرای این تونل از زیرساخت های اصلی برای توسعه صادرات و مبادلات تجاری از مرز شیخ صله است.

وی افزود: اجرای تونل سیاه طاهر ضمن حذف ۴۰ نقطه حادثه خیز و افزایش امنیت، سبب کوتاه شدن مسیر و کاهش ترافیک نیز می شود.

اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرداری میراباد

استاندار کرمانشاه همچنین در حاشیه افتتاح شهرداری میرآباد گفت: با شروع فعالیت شهرداری این شهر، دولت به صورت سالانه و فصلی به این شهرداری اعتبار اختصاص می دهد.

بازوند افزود: امسال ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای سال آینده نیز ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهیم داد.

۴۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، از کشف ۴۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز و ۱۰ کیلوگرم محلول اکلیل سرنج در شهر کرمانشاه و دستگیری سه نفر در این راستا خبر داد.

سردار «علی اکبر جاویدان» افزود: پس از اطلاع ماموران انتظامی کرمانشاه از فعالیت سه نفر در کار تهیه و توزیع مواد محترقه دست ساز و خطرناک، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تهیه مواد محترقه غیرمجاز در شهرک دولت آباد شدند.

وی همچنین از پلمب محل ساخت مواد محترقه غیرمجاز و دستگیری سه نفر در این راستا خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده برای صدور احکام لازم به دستگاه قضایی معرفی شدند.

هیچ خانوار یتیمی در روستاهای کشور بدون مسکن نمی‌ماند

رییس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان در کشور طی ۱۸ ماه آینده گفت: در صورت نهایی‌شدن این تفاهم‌نامه در هفته آتی، هیچ خانوار یتیمی در روستاها بدون مسکن نخواهد ماند.

سید «مرتضی بختیاری» در جریان سفر به کرمانشاه در دیدار با مددجویان کمیته امداد روستای برف آباد شهرستان اسلام آبادغرب، یکی از ماموریت های کمیته امداد توانمندسازی خانوارهای مددجو دانست و افزود: توانمندسازی شامل سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری و خواتکایی است.

بختیاری با یادآوری اینکه هم اکنون در سال پایانی برنامه پنج ساله ششم قرار داریم، تاکید کرد: با تسهیلاتی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده در صورت تصویب نهایی می توانیم ۳۰۰ هزار شغل جدید در کشور برای نیازمندان ایجاد کنیم.

رییس کمیته امداد کشور بیان کرد: این نهاد در دوره پنج ساله ایجاد ۳۵۰ هزار شغل مددجویی را در دستور کار خود قرار داد اما با توکل بخدا و تلاش این نهاد این تعداد فرصت های شغلی به حدود ۹۰۰ هزار شغل رسیده است.

تصفیه خانه شهر هرسین پس از ۱۸ سال به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به زمان کلنگ زنی تصفیه خانه شهر هرسین در سال ۸۱ گفت: این تصفیه خانه پس از سالها مشکلات حقوقی، قراردادی و مالی سرانجام پس از ۱۸ سال و در قالب چهل و سومین پویش هرهفته- الف- ب- ایران با حضور وزیر نیرو از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

علیرضا کاکاوند در مراسم افتتاح هفت پروژه آب و برق وزارت نیرو در قالب چهل و سومین پویش هر هفته - الف- ی - ایران که در محل پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت شاهد شهر کرمانشاه برگزار شد افزود: عملیات اجرایی این تصفیه خانه بنا به دلایل حقوقی، قراردادی و مالی از سال ۸۱متوقف شده بود اما پشتیبانی ها هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال جاری عملیات تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت.

وی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین را ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: این تصفیه‌خانه از نوع سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده است و در مجموع طول شبکه این پروژه ۱۲۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر از نوع شبکه مدرن و مابقی به صورت سنتی است.

کاکاوند همچنین افزود: برای این پروژه ۲۷ میلیارد تومان در بخش خط انتقال و تصفیه‌خانه هزینه شده و می تواند تصفیه فاضلاب ۵۵ هزار نفر را پوشش ‌دهد.

مدارس کرمانشاه میزبان مهمانان نوروزی نخواهند بود

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: مدارس استان نوروز ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، میزبان مهمانان نوروزی نخواهند بود.

مجید یزدان‌پناه افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال ورود به پیک چهارم این بیماری همانند سال گذشته، اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان کرمانشاه انجام نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته برای فراهم آوردن محل اسکان برای میهمانان نوروزی و کمک به گردشگری، بیش از ۴۰۰ مدرسه میزبان مسافران نوروزی در تعطیلات ایام عید در استان کرمانشاه بودند.

اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان کرمانشاه انتخاب شدند

اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و رییس انجمن ورزشی نویسان کشور، مدیرکل ورزش و جوانان و جمعی از اهالی رسانه انتخاب شدند.

در این انتخابات که با حضور ۳۳ نفر از اعضای انجمن برگزار و هر کدام آنها می توانستند به هفت نفر برای عضویت در هیات مدیره که ۱۱ نامزد داشت، رای دهند در نهایت «فاطمه احمدیان» خبرنگار ورزشی ایسنا با کسب ۳۰ رای، «مسعود اسماعیلی» خبرنگار ورزشی ایرنا با ۲۹ رای، «کمیل نظری» خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با ۲۸ رای، «رسول صفری» خبرنگار ورزشی نقدحال با ۲۷ رای، «مهدی حشمتی» خبرنگار ورزشی جام ورزش با ۲۵ رای، «مریم قوی» خبرنگار ورزشی هفته نامه غرب با ۲۳ رای و «عرفان زنگنه» خبرنگار ورزشی هفته نامه روزنگار با ۲۱ رای به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه انتخاب شدند.

«حامد مهدی چشمه گچی» با ۲۲ رای و «فاطمه خورشیدی نیا» با ۱۶ رای نیز به عنوان بازرسان هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه برگزیده شدند.

مدال‌آوران المپیک پاداش ویژه دریافت می‌کنند

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: آن دسته از ورزشکارانی که موفق به مدال‌آوری در رقابت‌های المپیک توکیو شوند به نسبت آنچه که در اساسنامه آمده است، پاداش ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

«عبدالحمید احمدی» در حاشیه سفر به کرمانشاه و در جمع خبرنگاران، موضوع حمایت های تشویقی و پرداخت پاداش و حقوق به قهرمانانی که موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیز شده اند را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مطرح کرد که هم اکنون عملیاتی شده است.

وی گفت: علاوه بر آن ورزشکارانی که در المپیک ۲۰۲۱ توکیو موفق به کسب مدال شده و روی یکی از سکوهای قهرمانی قرار گیرند هم پاداش ویژه ای طبق آنچه که در اساسنامه پیش بینی شده به آنها پرداخت می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: خوشبختانه مشکل خاصی پیش روی آماده سازی ورزشکارانی که مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو دارند نیست و آنها طبق برنامه های از پیش تعیین شده تمرینات آمادگی خود را دنبال می کنند.

کاشت نهال به یاد جانباختگان کرونا در کرمانشاه انجام می‌شود

استاندار کرمانشاه در مراسم آغاز طرح کاشت یک نهال - یک زندگی که روز جمعه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در پردیس دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: در اسفند ماه به یاد جانباختگان کرونا در فضایی مشخص نهال کاشته می‌شود.

هوشنگ بازوند افزود: اداره کل منابع طبیعی فضایی را برای درختکاری به یاد همشهریان جانباخته به دلیل ابتلا به کرونا فراهم کند و با مشارکت مردم و خانواده های جانباختگان این کار انجام شود.

وی در ادامه کاشت ۵۵۰ هزار اصله نهال را در این هفته با مشارکت فعالان و همیاران طبیعت کار بسیار ارزنده ای دانست و گفت: این اقدامات فرهنگی در تقویت و نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و تقویت مسوولیت پذیری اجتماعی برای حفاظت از منابع طبیعی و ملی بسیار موثر است که نباید به این هفته محدود شود.

بستری شدن ۱۴۸ بیمار کرونایی در کرمانشاه

تا ابتدای روز ۱۵ اسفند ۱۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری بوده اند.

همچنین آمار جانباختگان این بیماری هم در استان کرمانشاه به یک هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

برای ایجاد وحدت نیازمند ترویج مفاهیم اسلامی هستیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مبعث پیامبر اسلام (ص) گفت: برای ایجاد وحدت نیازمند ترویج مفاهیم اسلامی و اینکه اسلام را همه جا عملا نشان دهیم، هستیم.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، یکی از هنرهای امام راحل (ره) را وارد کردن مفاهیم اسلامی و دینی مانند، ایثار، شهادت، جهاد، تکلیف و توکل در انقلاب اسلامی دانست که موحب پیروزی نظام جمهوری اسلامی شد.

او با اشاره به دیدار خبرگان و فرهیختگان با مقام معظم رهبری گفت: معظم له در این دیدار از خبرگان و فرهیختگان خواستند برای حل مسایل و مشکلات نظام و انقلاب نظر و راهکار ارایه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل