کمیته امداد میامی 65 میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت کرد


کمیته امداد میامی 65 میلیارد ریال تسهیلات مسکن پرداخت کرد

شاهرود - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی گفت: امسال 6 میلیارد و 510 میلیون ریال برای احداث، تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن به مددجویان تحت حمایت این شهرستان پرداخت شد.

محمد مهدی اصغری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: تسهیلات پرداختی به صورت بلاعوض ، قرض الحسنه و کمک های بنیاد مسکن بود .

وی گفت : ۱۲۳ مورد تعمیرات مسکن با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال با سرانه پرداختی بین ۴۰ تا۱۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

اصغری ادامه داد : ۲۱ مورد وام مسکن با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و با سرانه هر واحد ۱۰۰ میلیون ریال برای احداث مسکن پرداخت شد.

وی با اشاره به بهرمندی ۱۷۵ مورد معافیت هزینه امتیازات آب ، برق و گاز مددجویان ، تصریح کرد : برای لوله کشی ۳۴ واحد مسکونی محرومان ، یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال با سرانه ۴۱ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد را ضروری دانست و گفت: ایجاد و توسعه فعالیت مراکز نیکوکاری به‌منظور ارتقای همدلی و مشارکت خیران برای خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه از برنامه‌های مهم کمیته امداد محسوب می شود.

وی به ترویج فرهنگ ازدواج آسان هم اشاره و تصریح کرد : ۲ میلیارد و ۵۹۰میلیون ریال برای تهیه ۶۴ مورد جهیزیه و هدیه ازدواج به دختران و پسران تحت پوشش با سرانه بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون ریال پرداخت شد.

اصغری ادامه داد: برای تکمیل جهیزیه هم علاوه بر کمک های نقدی ، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به خانواده های تحت پوشش اهدا شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی با اشاره به فرارسیدن نوروز و برگزاری جشن نیکوکاری، گفت: این جشن ۱۴ اسفند با هدف جمع آوری کمک برای خانواده های نیازمند قبل از سال جدید به مدت یک هفته با شعار " عیدی برای همه " توسط این نهاد و مراکز نیکوکاری برگزار می شود.

پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و وتربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

۲ هزار و ۷۸۱ خانوار با جمعیت ۵۶۰۰ مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی هستند.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید