ثبت 3 زلزله بزرگتر از 4 در استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی/مازندران با 3 زلزله لرزید


ثبت 3 زلزله بزرگتر از 4 در استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی/مازندران با 3 زلزله لرزید

بزرگترین زمین‌لرزه هفته گذشته در سراب استان آذربایجان شرقی با بزرگای 4.4 رخ داد و استان کرمان نیز بیشترین زلزله‎ها را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته سراب استان آذربایجان شرقی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ لرزید ضمن آنکه هجدک و فاریاب استان کرمان زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای چهار را تجربه کردند.

علاوه بر آن در کیاسر استان مازندران زلزله‌های ۳.۲، ۳.۵ و ۳.۶ را تجربه کرد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۹ اسفند

در چترود استان کرمان زلزله‎ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۰ کیلومتری چترود، ۱۴ کیلومتری هجدک و ۱۷ کیلومتری کاظم آباد این استان بوده است.

یکشنبه ۱۰ اسفند

کیاسر استان مازندران با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری کیاسر و ۳۳ کیلومتری پل سفید استان مازندران و ۳۷ کیلومتری شهمیرزاد استان سمنان گزارش شد.

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۵، گناباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ و نیر استان اردبیل زلزله ۲.۶ رخ داد.

سراب استان آذربایجان شرقی با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ در عمق هفت کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۱ کیلومتری سراب، ۲۲ کیلومتری ترکمانچای و ۲۷ کیلومتری ترک این استان بوده است.

دوشنبه ۱۱ اسفند

مریوان استان کردستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون آن در شش کیلومتری مریوان و ۲۰ کیلومتری چناره این استان بوده است.

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای چهار در عمق شش کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری هجدک، ۳۶ کیلومتری چترود و ۴۲ کیلومتری خانوک این استان بوده است.

سلطانیه استان زنجان زلزله ۲.۶ را تجربه کرد.

سه شنبه ۱۲ اسفند

انبارالوم استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۲۱ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۳ کیلومتری انبار الوم، ۱۴ کیلومتری آق قلا و ۲۶ کیلومتری سیمین شهر این استان گزارش شد.

در اردکان استان فارس زلزله ۲.۷ و کنگ استان هرمزگان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

فاریاب استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۵ کیلومتری فاریاب، ۶۵ کیلومتری جیرفت و ۶۷ کیلومتری عنبرآباد این استان بوده است.

در کیاسر استان مازندران بعد از یک زمین‌لرزه به بزرگای ۳.۵ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۶ رخ داد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری کیاسر استان مازندران و ۳۴ کیلومتری شهمیرزاد و ۳۹ کیلومتری مهدی شهر استان سمنان به ثبت رسید.

چهارشنبه ۱۳ اسفند

در شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۹، احمدسرگوراب استان گیلان زلزله ۲.۵، خور استان اصفهان زلزله ۲.۶، راور استان کرمان زلزله ۲.۵ و تایباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ رخ داد.

فاریاب استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای چهار در عمق ۲۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۳۰ کیلومتری فاریاب استان کرمان و ۴۸ کیلومتری سرگز و ۶۲ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان بوده است. زلزله‌های ۲.۸ و ۳.۶ در عمق ۱۸ کیلومتری و ۳.۹ در عمق ۲۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

شنبه استان بوشهر با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۴ کیلومتری شنبه استان بوشهر و ۳۵ کیلومتری دهرم و ۳۸ کیلومتری فراشبند استان فارس گزارش شد.

پنج شنبه ۱۴ اسفند

بازرگان استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق هفت کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری بازرگان و ۱۴ کیلومتری آواجیق این استان بوده است.

در شاندرمن استان گیلان زلزله ۲.۵ رخ داد.

طرود استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۶ کیلومتری طرود، ۸۶ کیلومتری دامغان و ۹۶ کیلومتری شاهرود این استان بوده است.

نودژ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در شش کیلومتری نودژ و ۱۹ کیلومتری منوجان استان کرمان و ۲۶ کیلومتری دهبارز استان هرمزگان بوده است.

لیکک استان کهکیلویه و بویراحمد با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۰ کیلومتری لیکک و ۳۴ کیلومتری لنده استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۳ کیلومتری جایزان استان خوزستان گزارش شد.

لافت استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳ کیلومتری لافت، ۲۱ کیلومتری بندر خمیر و ۲۹ کیلومتری درگهان این استان بوده است.

جمعه ۱۵ اسفند

در اصلاندوز استان اردبیل زلزله ۲.۹، کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۵ و تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج