شمایل نوروزی اصفهان


شمایل نوروزی اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان جزئیات فضاسازی‌های ویژه‌ای را که قرار است به مناسبت فرارسیدن نوروز 1400 در مناطق مختلف شهر انجام شود، را بیان کرد.

حسن مؤذنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان همه ساله در آستانه نوروز، در همه مناطق شهر به‌صورت پراکنده فضاسازی‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهد و این قاعده حتی در نوروز ۱۳۹۹ که محدودیت تردد برای افراد وجود داشت نیز برقرار بود و به عبارتی، کرونا مانع زیباسازی شهر نشد.

وی با اشاره به طرح‌های ویژه نوروزی که در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: پیرو انتشار فراخوان طراحی و داوری آثار دریافتی، ۲۵ المان با طرح‌های ویژه نوروزی در مناطق پانزده‌گانه در حال ساخت است که نوروز ۱۴۰۰ در شهر نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، با اشاره به نصب سازه‌های خطی خانواده در میادین و چهار راه‌های اصلی شهر افزود: به دلیل تقارن نوروز ۱۴۰۰ با اعیاد شعبانیه در فعالیتی مشارکتی با هیئت‌های مذهبی، فضاسازی ویژه و یکدستی در شهر صورت خواهد گرفت. نصب پرچم‌هایی با شعار «منتظر تو هستیم، جایی نمیریم ما هستیم» در مناطق مختلف شهر را نیز در دستور کار خود داریم.

مؤذنی ادامه داد: اجرا و نصب تابلوهای طنابی رواق مانند با موضوع میلادهای ماه شعبان در حلقه سوم ترافیکی، محورهای پر تردد گردشگری، چهارراه‌ها و میادین، عرشه پل‌ها و روی پایه‌های پرچم‌ شهر اصفهان از دیگر برنامه‌های این سازمان برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه در نوروز است.

وی تصریح کرد: برای استقبال از بهار، طرح‌هایی را در قالب دیوارنگاره اشعار، با محتوای هویت اصفهان در نظر گرفته‌ایم و دیواره پازلی ارگ جهان‌نما نیز به‌زودی رنگ نوروزی به خود خواهد گرفت. تابلوهای ویژه با موضوع معرفی ابنیه اصفهان هم در عرشه پل‌های واقع در حلقه سوم ترافیکی نصب و نورپردازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: سه ماهه پایانی هر سال سمپوزیوم‌های ویژه‌ای از سوی سازمان زیباسازی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها سمپوزیوم مجسمه‌سازی است. این سمپوزیوم به دلیل شیوع کرونا امسال به‌صورت مجازی برگزارشده و هنرمندانی از سراسر کشور پیرو آن در کارگاه‌های خود به ساخت ۱۳ المان و سردیس مشغول هستند که در آینده شاهد نصب آن‌ها خواهیم بود.

مؤذنی، از نصب سردیس‌های مشاهیر در منطقه پنج شهر اصفهان خبر داد و یادآور شد: از سردیس شهید حبیب الهی، نماد چوگان، نماد مادر، نماد حج، المان نوروزی کاشی شکسته و فرش اصفهان نیز به‌زودی در شهر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای نورپردازی شهر مدنظر این سازمان است، اظهار کرد: نورپردازی‌ درختان پل شریعتی، پل خواجو، پل آذر، مجموعه پل‌های دفاع مقدس، خیابان جابر انصاری، خانه حکمت، میدان شهرداری منطقه هشت، تکایای تویسرکانی، بروجردی و آرامگاه دهش تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !