اعمال سلیقه در ارائه تسهیلات گردشگری


اعمال سلیقه در ارائه تسهیلات گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: متاسفانه برای ارائه تسهیلات گردشگری سختی‌هایی در برخی بانک‌ها و واحدها وجود داشته و به صورت سلیقه‌ای عمل شده است.

ولی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تسهیلات گردشگری در دوران کرونا اظهار کرد: شرایطی که برای دریافت تسهیلات وجود داشته، طی یک سال گذشته به تمام بخش‌ها اطلاع‌رسانی شده و تمام تلاش ستاد کرونا و کارگروه اقتصادی ستاد بر این بوده که استفاده از این تسهیلات از رویه‌های مرسوم بانک‌ها ساده‌تر باشد؛ وثیقه‌ها و تضمین‌هایی که لازم است، به مراتب نسبت به زمان‌های عادی که یک فرد یا بنگاه با مراجعه به بانک درخواست وام دارد، ساده‌تر در نظر گرفته شود.

وی افزود: در هر صورت بانک‌ها نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی بر روی پول مردم کار می‌کنند و آن‌ها نیز باید تضمین‌های لازم را داشته باشند تا پول‌ها در زمان مشخص به بانک برگرداننده شود و ما باید دغدغه‌های آن‌ها را نیز درک کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ارائه تسهیلات در تمام بانک‌ها به یک صورت مشخص نبوده، خاطرنشان کرد: متاسفانه سختی‌هایی در برخی بانک‌ها و واحدها وجود داشته است. این‌طور نبوده است که بگویم یک بانک به صورت کلی عملکرد خوبی نداشته، ممکن است در برخی شهرها خوب بوده و در برخی دیگر خوب نبوده باشد، اما به عقیده من بیشتر به صورت سلیقه‌ای عمل شده است.

تیموری اضافه کرد: مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی متقاضیان گردشگری آماده شده، اکنون در بانک‌ها وجود دارد و چیزی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان از آن پرداخت شده و باقی آن در دست اقدام است.

وی بیان کرد: امسال در شرایط خاصی قرار داریم که از آن به عنوان شرایط ناپایدار سفر نام می‌بریم؛ طبیعتا هم مسافران و هم همکاران ما باید این شرایط را درک کنند و اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد باید با توافق طرفین باشد. ما به عنوان نماینده دولت نمی‌توانیم در رفتار و قراردادهای شخصی ورود پیدا کنیم؛ تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم در حد توصیه و پیشنهاد است که معمولا توصیه می‌کنیم که از هرگونه اقدامی که به یکی از طرفین خسارت وارد شود و آن‌ها هزینه‌ای متحمل شوند اجتناب شود. خود افراد می‌توانند این مسائل را در چهارچوب توافق‌های اولیه انجام دهند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در زنجیره گردشگری راهنماها، دفتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، پذیرایی و مسافران به هم پیوسته هستند، بنابراین ما اعلام کردیم برای اینکه بتوانند پیش‌بینی لازم را در شرایط ناپایدار و غیرعادی انجام دهند و خسارت‌ها و ضرر و زیان‌های احتمالی را به حداقل ممکن برسانند، این مسئله را برنامه خود قرار دهند. در کنار آن ما پیش‌بینی کردیم که اگر این مسیر را به عنوان الگو پیش بگیرند، یک فاصله زمانی بین سه تا ۶ ماه در نظر گرفته شود تا هم همکاران ما متعهد به ارائه همان خدمات با نرخ ثابت باشند و هم مردم به واحدهای گردشگری مراجعه نکنند و بگویند که حتما پول‌های خود را می‌خواهند در لحظه دریافت کنند، چرا که پول‌ها برای اقلام ذخیره شده هزینه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس