طرح گردشگری سد گلابر به دست سرمایه‌گذار سپرده شد


طرح گردشگری سد گلابر به دست سرمایه‌گذار سپرده شد

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: تفاهم‌نامه همکاری طرح گردشگری سد گلابر با سرمایه‌گذار این طرح منعقد شد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح گردشگری سد گلابر، اظهار کرد: در چهل و سومین هفته از پویش «الف - ب - ایران»، با حضور وزیر نیرو و معاون آب و آبفای وزیر نیرو تفاهم‌نامه همکاری طرح گردشگری سد گلابر با سرمایه‌گذار این طرح مهم منعقد شد.

وی افزود: این طرح در دو فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست آن توسعه گردشگری شامل، ۱۰ سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمان‌سرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هر کدام حدود ۱۰۰ مترمربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله بزرگ با مساحت نزدیک به ۱۵۰۰ مترمربع، سالن پذیرایی بزرگ با آشپزخانه، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود ۴۰ مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت ۴۰ مترمربع و یک قطعه باغ مثمر به مساحت ۳ هکتار است.

این مسئول ادامه داد: در طرح توسعه گردشگری سد گلابر باید فعالیت‌هایی گنجاند که در فصل زمستان نیز کاربرد داشته باشد و با تغییر فصل دچار رکود نشود و از آن قبیل می‌توان به ورزش‌های سالنی، استخر سرپوشیده، پارک درمان سنتی و اسلامی و ... اشاره کرد که در فصل سرد نیز می‌تواند کاربرد داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی مکان‌های برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و سالن‌های همایش، هتل و ... می‌تواند جذابیت‌های مقطعی ایجاد کند. در صورت بهره‌برداری از این طرح که دوره ساخت آن ۲ ساله است، برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت و می‌تواند باعث تحول چشم‌گیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی در شهرستان ایجرود استان زنجان شود.

به گزارش ایسنا، سد گلابر ظرفیت بسیار بالایی در بحث گردشگری دارد که بر روی رودخانه سجاس در شهرستان ایجرود واقع شده است و از نظر کشاورزی و اقتصادی اهمیت زیادی برای این منطقه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403