مردم از خرید خانوادگی در بازار شب عید پرهیز کنند


مردم از خرید خانوادگی در بازار شب عید پرهیز کنند

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر خودداری از خرید خانوادگی در بازار شب عید، گفت: توصیه می‌شود در خانواده‌ها یک نفر مسئول خرید شود و یا خرید وسایل ضروری با تعداد کمتر اعضای خانواده و بدون به همراه بردن کودکان انجام گیرد.

سیدراشد جزایری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه کودکان مبتلا به ویروس کرونا شوند شیوع ویروس در خانواده به شدت گسترش پیدا می‌کند و بسیار خطرناک است، بر این اساس تاکید می‌شود اعضای خانواده به صورت دسته‌جمعی به بازار نروند و سعی شود با تعداد کمتر و بدون کودکان به خرید وسایل مورد نیاز خانواده پرداخته شود.

وی با بیان اینکه بار مراجعه‌کنندگان مشکوک به علائم ویروس کرونا طی هفته گذشته در استان افزایش یافت، تصریح کرد: چنانچه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی نکنند این روند با شدت بیشتری در روزهای آینده مواجه می‌شود.

جزایری اظهار داشت: از ابتدای هفته گذشته، روزانه به طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر با علائم مشکوک به ویروس کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت استان مراجعه کردند که حدود یک پنجم این افراد مشکوک تلقی شده و بستری شدند تا آزمایش‌های لازم از آنها گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال بختیاری ادامه داد: متوسط روزانه کرونای مثبت در استان هشت تا ۱۶ نفر است که ارتباط به خوشه‌های شناسایی شده در استان داشته است که در همین راستا همچنان تاکید می‌شود خانواده‌ها از شرکت در دورهمی‌ها پرهیز کنند.

جزایری، مجموع نمونه‌گیری‌های کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون را ۷۴ هزار و ۵۳۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد آزمایش ۲۴ هزار و ۷۸۴ نفر مثبت شده است و ۷۷۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، چنانچه شیوع ویروس کرونا تا شب عید در استان کنترل شود و تعداد موارد ابتلا با افزایش مواجه نشود، می‌تواند نقش مهمی در مهار این ویروس به ویژه نوع انگلیسی آن داشته باشد و وضعیت استان در حالت ثبات قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان بن و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسید.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد