مهمترین رویدادهای چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رویدادهای چهارمحال و بختیاری در هفته‌ای که گذشت

شهرکرد - ایرنا - ممنوعیت تجمعات به مدت 2 هفته، اعمال محدودیت‌های تردد در جاده‌های مواصلاتی استان با خوزستان، اختصاص 55 میلیارد تومان اعتبار به جاده شهرکرد به بازفت و بهره‌برداری از 29 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری از مهمترین سرخط‌های خبری چهارمحال و بختیاری در هفته دوم اسفند 99 به شمار می‌روند.

در این هفته نشست‌های ستاد استانی مقابله با کرونا، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، شورای اطلاع‌رسانی و ستاد تنظیم بازار برگزار شد و در آیینی، طرح‌های عمران شهری و منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

استاندار: برگزاری تجمعات در چهارمحال و بختیاری تا ۲ هفته آینده ممنوع شد

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم و جشنواره در ۲ هفته آینده در تمامی مناطق استان ممنوع است، گفت: در این مدت از پذیرش مهمان به ویژه از استان خوزستان خودداری شود.

۵۵ میلیارد تومان اعتبار به جاده شهرکرد به بازفت اختصاص یافت

الله‌کرم نصیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این طرح راهسازی تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و تسهیل در ترددها به دنبال خواهد داشت و مسیر ارتباطی استان به مناطق جنوبی از جمله استان خوزستان را کوتاه‌تر و ایمن‌تر می‌کند، افزود: اگر اعتبار مناسبی به طرح جذب شود پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خدماتی به مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری ارائه نمی‌شود

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و ضرورت به کارگیری مراقبت‌های بهداشتی، ارائه هرگونه خدمات به مسافران نوروزی در استان ممنوع است و توصیه می‌شود مردم استان نیز از سفر به مناطق پرخطر از جمله استان خوزستان به جد پرهیز کنند.

۳۳۲۹ طرح در دولت تدبیر و امید در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این تعداد طرح در دولت تدبیر و امید ۴۹ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ملی، استانی و صندوق توسعه ملی هزینه شد و از مجموع این طرح‌ها ۱۰ درصد مختص شهرداری‌ها و حوزه عمران شهری است.

۲۹طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد

سید اسماعیل صالحی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۳۶ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است، گفت: با بهره‌برداری از این تعداد طرح، زمینه اشتغال ۱۴ هزار و ۳۶ نفر فراهم شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۱ شغل به‌ صورت مستقیم و ۱۶۵ شغل به‌طور مستقیم است.

۶۷ هزار تن کالای اساسی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

سجاد رستمی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه این میزان کالای اساسی در ۲۰۰ واحد صنفی با قیمتی کمتر از بازار آزاد به مردم عرضه می‌شود، افزود: ۵۵۰ تن سیب و پرتقال نیز برای بازار شب عید خریداری شده که به زودی وارد استان می‌شود که با تصمیم ستاد تنظیم بازار بین پنج تا ۱۰ درصد کمتر از بازار عرضه خواهد شد.

مسیر ارتباطی شهرستان کوهرنگ به مسجد سلیمان خوزستان مسدود شد

مرتضی زمانپور، فرماندار کوهرنگ با اشاره به وضعیت زرد این شهرستان افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر کنترل مبادی ورودی و خروجی با استان خوزستان این اقدام انجام شده است و تلاش‌ می‌شود از هرگونه تردد غیرضروری بین شهرستانی جلوگیری شود.

بوکسورهای چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر بوکس به میدان رفتند

صادق فرجزاده، نایب‌رییس هیات بوکس استان گفت: علی جمالی و محمدامین ظفری از بوکسورهای چهارمحال و بختیاری علاوه بر پیگیری تمرینات خود در تیم ملی در ترکیب تیم‌های اراک و اردبیل در مسابقات لیگ برتر بوکس به رقابت پرداختند.

گمرک چهارمحال و بختیاری برای اصلاح ارزش معاملاتی بادام آمادگی دارد

اسماعیل الله‌دادی، مدیرکل گمرک استان با اعلام آمادگی گمرک برای اصلاح ارزش معاملاتی بادام گفت: در صورتی که مستنداتی مبنی بر صادرات کمتر از ۱۸ دلار به ازای هر کیلوگرم این محصول ارائه شود، اصلاح ارزش معاملاتی نیز بررسی خواهد شد.

۴۰ ایده به دومین مسابقه ملی دامپزشکی «دام تاپ ۲» در شهرکرد ارسال شد

به گفته احمد حقانی، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، این تعداد ایده در پنج محور ارائه شده است و دومین مسابقه ملی دامپزشکی ۲۰ اسفند با معرفی و اولویت‌بندی ۱۲ ایده برتر به کار خود پایان خواهد داد.

امسال ۱۰۰ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری چاپ شد

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: برای حمایت از چاپ این تعداد کتاب ۸۲ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است و در قالب این تعداد عنوان، چهار هزار و ۴۴۴ جلد کتاب چاپ شد که با توجه به گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ و نشر، شمارگان این کتاب‌ها نسبت به سال قبل با کاهش روبرو بود.

بیش از ۱۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

طهماسب شیروانی، معاون ساماندهی امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در چهارمحال و بختیاری را ۸۶ درصد اعلام و تصریح کرد: یک هزار و ۶۷۳ فقره پرونده تسهیلات ازدواج نیز در نوبت پرداختی بانک‌های عامل استان قرار دارد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: نیروگاه‌های خصوصی صنعت ماینینگ فعال شود

محمدباقر اثنی عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به پیشنهاد تولیدکنندگان رمز ارز برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک تولید برق گفت: آیین‌نامه‌ای در این زمینه و به‌منظور سازمان‌دهی استخراج رمز ارزها و قانونی شدن "بیت کوین" از طرف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در حال تدوین است تا به کمیسیون اقتصادی هیات دولت ارائه شود.

دادستان شهرکرد: در صورت رعایت پروتکل‌ها بنایی برای تعطیلی بازار عید نداریم

علیرضا علی محمدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: اگر چه نقش بازار در شیوع ویروس کرونا کمتر از برگزاری دورهمی‌ها است اما نظارت‌ها بر بازار و اصناف تشدید می‌شود و می‌طلبد که بازرسان نظارت بیشتری بر برخی اصناف همانند قهوه‌‎خانه‌ها داشته باشند.

استقرار کندوهای زنبورعسل در باغ‌های چهارمحال و بختیاری محدودیتی ندارد

به گفته ابراهیم شیرانی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، استقرار کندوی زنبورعسل در باغ‌ها در فصل گرده‌افشانی ضروری است و گردنه افشانی زنبورعسل عملکرد باغ‌ها را تا ۹۰ درصد افزایش می‌دهد.

۲ رکورد جدید پاورلیفتینگ در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید

صادق صالحی، رییس کمیته پاورلیفتینگ هیات بدن‌سازی و پرورش اندام استان گفت: در جریان مسابقات پاورلیفتینگ، پرس سینه و ددلیفت قهرمانی دانشجویان چهارمحال و بختیاری، رکوردهای کشوری حرکت پرس سینه در ۲ دسته ۹۳ و ۸۳ کیلوگرم شکسته شد و حامد مرتضوی و مهزیار انصاری توانستند این رکوردها را پنج و ۲.۵ کیلوگرم ارتقا دهند.

طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

مهشید سلیمانی، معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: در این طرح، یک هزار پرسشنامه پژوهشی استاندارد با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در جمعیت هدف بین ۱۸ تا ۶۵ سال استان توزیع، تکمیل و جمع‌آوری خواهد شد که بر مبنای آن علاوه بر آمارگیری از آسیب‌های اجتماعی، عوامل تعیین‌کننده‌ها و عوامل مؤثر در ایجاد آسیب‌ها نیز شناسایی می‌شود.

زیست‌حسگر الکتروشیمیایی برای شناسایی آفلاتوکسین در شهرکرد ساخته شد

فاطمه احمدی، محقق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در جریان پژوهش‌های پایان‌نامه دکتری خود موفق به طراحی و ساخت زیست‌حسگر الکتروشیمیایی مبتنی بر DNA به‌منظور شناسایی آفلاتوکسین در شیر و فرآورده‌های لبنی شد. طرح وی در پنجمین جشنواره علم و فناوری کشور عنوان طرح برگزیده کشاورزی را به دست آورده است.

اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا در پایانه‌های چهارمحال و بختیاری تشدید شد

حسین مالکی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: با شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی، روند نظارت بر فعالیت پایانه‌ها و ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌استانی تشدید می‌شود و مقرر شده است یک گروه از مرکز بهداشت در محل پایانه‌ها مستقر شود.

تکمیل طرح‌های عمرانی شهرداری بروجن ۳۰۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

حمزه علی ولییان، شهردار بروجن با اشاره به وجود ۱۱ طرح نیمه‌تمام عمران مدیریت شهری در این شهر افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۷۷ درصد است که تخصیص نیافتن اعتبار، آزادسازی زمین‌ها، شرایط آب و هوایی و دریافت نشدن اعتبارات بافت فرسوده از مهم‌ترین مشکلات اجرای برخی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.

مرغ مورد نیاز عید نوروز در چهارمحال و بختیاری به موقع تامین می‌شود

بهروز آل‌مومن، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: جوجه روزی کافی و به موقع برای تامین مرغ گرم ویژه بازار شب عید انجام شده است و سهمیه مرغ منجمد به قیمت ۱۵۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم نیز با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور به استان اختصاص می‌یابد.

۹۳ درصد ادارات چهارمحال و بختیاری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

به گفته شهاب قائدی مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری، در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان کمتر بود اما به تدریج بر طبق نمودارهای موجود از ۶۹ درصد رعایت پروتکل‌ها به ۸۰ درصد و در روزهای اخیر به ۹۳ درصد افزایش یافته است.

وضعیت زمین شهرک گلخانه‌ای خانمیرزا تعیین تکلیف می‌شود

مجید نظری، معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید تا ۲۰ اسفند امسال تمامی مشکلات مرتبط با ۴۵۵ هکتار زمین پیش‌بینی شده برای احداث و راه‌اندازی شهرک دانش‌بنیان گلخانه‌ای در خانمیرزا را رفع و مجوزهای لازم را صادر کنند.

محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان سامان تشدید شد

کمال اکبریان، فرماندار سامان با اشاره به برگزاری نشست ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان افزود: بر اساس مصوبات این ستاد برگزاری تمامی فعالیت‌های گردشگری، عروسی، عزاداری و دیگر تجمع‌ها در این شهرستان به‌مدت ۲ هفته ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت خلاف مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

موانع تولید ۹ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری رفع شد

الله‌کرم نصیری، معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان حمایت از بخش تولید، احیای واحدهای راکد و موانع تولید است، تصریح کرد: مشکلات واحدهای تولید آب‌معدنی واقع در شهرستان کوهرنگ و تعداد از واحدهای گردشگری استان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و رفع شد.

آموزش‌وپرورش تأثیرگذارترین نهاد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت‌الاسلام علی ذوعلم، مسوول دبیرخانه گام دوم انقلاب در جمع دانشجو معلمان چهارمحال و بختیاری گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک چشم‌انداز تمدنی است که یک ظرفیت فکری و نرم‌افزاری را در جهان اسلام ترسیم می‌کند و نظام آموزش‌وپرورش اثرگذارترین جایگاه را در تحقق این بیانیه دارد.

فاصله ۲ متری و استفاده از ۲ ماسک راهکار پیشگیری از کرونای انگلیسی است

مجید شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی پیچیده نیست، افزود: چنانچه بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرف ۲ هفته آینده از انتقال افقی یا درون استانی ویروس جهش‌یافته جلوگیری شود، وضعیت استان در ایام نوروز در شرایط باثباتی قرار می‌گیرد و خطر طغیان و همه‌گیری ویروس تا حد زیادی برطرف می‌شود.

استقرار شبکه بهداشت و درمان در شهرستان خانمیرزا در دستور کار قرار گرفت

به گفته یوسف مرادی، فرماندار شهرستان خانمیرزا، راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با تیپ۴ و بهره‌مندی از حدود ۶۰ نیروی انسانی فنی، اداری و تخصصی پیش‌بینی شده و کروکی و نقشه‌برداری‌های لازم برای احداث ساختمان سه طبقه با چهار هزار مترمربع زیربنا و ۴۵ اتاق به‌منظور فعالیت این شبکه نیز انجام شده است.

محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع کرونا در بروجن اعمال می‌شود

مسعود ملکی، فرماندار بروجن گفت: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم و جشنواره‌ها، جلوگیری از پذیرش هرگونه مهمان به‌ویژه از استان خوزستان، کنترل پایانه‌های بار و مسافر، نظارت بیشتر بر ناوگان حمل مسافر و بار و همچنین جلوگیری از ادامه سفر افراد مشکوک و مبتلا ظرف ۲ هفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری: برنامه کشتار و عرضه گوشت مرغ تدوین و نظارت می‌شود

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری ،در نشست ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان مکلف است برنامه‌ای را برای کشتار و عرضه روزانه مرغ تا عید نوروز تدوین کند و مرغداری‌های استان نیز باید بر اساس برنامه تدوین ‌شده، سهمیه خود را به صورت مرتب به کشتارگاه‌ها تحویل دهند.

سند کاداستر ۵۵ درصد اراضی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری صادر شد

سید اسماعیل صالحی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه طرح کاداستر اراضی ملی یکی از طرح‌های مهم این سازمان در راستای تثبیت مالکیت اراضی ملی است، افزود: تاکنون برای ۷۴۷ هزار هکتار عرصه ملی سند تک‌برگ صادر شده است که از این میزان ۲۸۵ هزار و ۵۸۹ هکتار در سال جاری اجرایی شده و مابقی در سال‌های گذشته انجام شد.

۵۰۰ هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده کشتار است

عطاالله ابراهیمی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه این تعداد قطعه مرغ آماده کشتار سنی بالای ۴۰ روز دارند، گفت: در بهمن‌ماه، یک‌میلیون و ۴۸۱ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری‌ استان انجام شده است و مشکلی برای تامین مرغ موردنیاز شب عید وجود ندارد.

۱۰۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان سامان در حال اجراست

به گفته دلشاد جهانبخشی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، چهار مجتمع گلخانه‌ای به وسعت افزون بر ۱۰۰ هکتار و هفت گلخانه هرکدام با کمتر از سه جریب مساحت، در شهرستان سامان در دست ساخت است.

بانوان چهارمحال و بختیاری قهرمان لیگ قایقرانی اسلالوم شدند

نخستین دوره مسابقات قایقرانی لیگ برتر اسلالوم در بخش بانوان با حضور هفت تیم در دریاچه آزادی تهران برگزار شد که در پایان تیم آوای شهرکرد، نماینده چهارمحال و بختیاری توانست با کسب ۶۷ امتیاز، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

۱۱۰۰ تن روغن خوراکی وارد بازار چهارمحال و بختیاری می‌شود

جهانبخش مرادی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: این میزان روغن خوراکی در یکی از کارخانه‌های استان تولید شده است که از طریق ۲ هزار واحد صنفی وارد بازار می‌شود و در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

۴۵۰هزار قطعه ماهی زینتی در چهارمحال و بختیاری تولید شد

رضا احمدی، معاون شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰ واحد تولید ماهی زینتی در استان فعال است، افزود: سال گذشته تولید ماهی زینتی در استان ۴۰۰ هزار قطعه بود که با راه‌اندازی یک واحد تولید ماهی زینتی در شهر سامان با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، میزان تولید ماهی زینتی در استان افزایش یافت.

تردد در محورهای ایذه و یاسوج به شهرستان لردگان محدودیت دارد

مسعود صالحی، سرپرست فرمانداری لردگان گفت: از آنجا که محورهای ارتباطی این شهرستان تزانزیتی است و مسدود کردن این محورها با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست ، از این رو تنها از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری می‌شود.

امام‌جمعه شهرکرد: حفاظت از منابع طبیعی فرهنگ‌سازی شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام در آیین نمادین کاشت یک اصله نهال در شهرکرد، صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی را یک رسالت اسلامی و دینی دانست و تصریح کرد: حراست از محیط‌زیست و منابع طبیعی و ضرورت کاشت نهال، یک ضرورت است و همه در جهت حفظ و حراست از منابع طبیعی مسئولیت دارند.

امسال ۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد

سرهنگ سلیمان ریاحی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به افزایش پنج درصدی کشفیات مخدر در سال ۹۹ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، اجرای طرح‌های عملیاتی، انتظامی و پاک‌سازی مناطق آلوده استان بیش از ۲۹۳ درصد افزایش داشته است.

استاندار: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری باید کاربردی باشد

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر کاربردی بودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان، افزود: نیازهای آموزشی دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی و پس از اولویت‌بندی، با توجه به امکانات موجود دوره‌های آموزشی موردنیاز برگزار شود.

وضعیت سرمایه‌گذاری چهار طرح ویژه چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف می‌شود

علی شهریارپور، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به تصویب اجرای این طرح‌ها در سفرهای معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها شامل ۲ مجتمع گاوداری سه هزار رأسی، یک واحد پرورش گوسفند شیری و یک واحد تولید لبنیات است که قرار است در نشستی با حضور مسوولان مرتبط در سطح ملی، بررسی نهایی برای حضور سرمایه‌گذاران در این طرح‌ها انجام شود.

۸۵ درصد اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرکرد فرسوده است

مهرداد میرزاییان، رییس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در سال‌های اخیر به ‌علت نوسانات اقتصادی، اعمال تحریم‌ها و کمبود اعتبارات، خرید اتوبوس جدید برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرکرد امکان‌پذیر نبوده و میانگین عمر اتوبوس‌های فعال در ناوگان حمل نقل مرکز استان بالای ۱۱ است.

جشن نیکوکاری در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ۱۵۳ پایگاه شامل مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های مستقر در میعادگاه‌های نماز جمعه و ادارات کمیته امداد امام در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار استان است.

اعضای ۲ بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

زهرا سیاح، هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن خانم ۵۸ ساله و مردی ۶۲ ساله که هر دو به سبب خونریزی مغزی در بیمارستان بستری بودند با رضایت خانواده به بیماران نیازمند اهدا شد.

۱۲ طرح عمران شهری در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

مجید نظری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این تعداد طرح در شهرهای شهرکرد، فرخ‌شهر و نافچ شهرستان شهرکرد، بروجن و نقنه شهرستان بروجن و شهرستان بن زمینه اشتغال ۳۷۰ نفر فراهم شد.

رسانه‌ها در تقویت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: رسانه‌ها و از جمله شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در شور بخشی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارند از همین رو درخواست می‌شود تا همچون گذشته در این راستا مسوولان را یاری داده و نقش مهم خود را ایفا کنند.

رییس هیات تیراندازی با کمان چهارمحال و بختیاری انتخاب شد

انتخابات رییس‌ هیات‌ تیراندازی با کمان استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور غلامرضا شعبانی بهار، رییس‌ فدراسیون در شهرکرد برگزار شد که در پایان، احمد رئیسی توانست با کسب ۱۶ رای مثبت از مجموع ۱۹ رای مأخوذه در سمت ریاست این هیات‌ باقی بماند.

مجاورت با خوزستان توجه به مراقبت‌های بهداشتی را دوچندان کرده است

سید راشد جزایری ، رییس مرکز بهداشت استان گفت: اگرچه در این خصوص محدودیت‌های ترددی بین ۲ استان برقرار شده است اما می‌طلبد مردم نیز در این خصوص همراهی کرده و مسئولان را در کنترل این شرایط یاری دهند.

امام‌جمعه شهرکرد: همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از بروز آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا جلوگیری کنند.

زمان بازگشت عشایر به چهارمحال و بختیاری ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ است

محسن نادری، معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ کارت شناسایی دامداری و تردد عشایر در چهارمحال و بختیاری صادر شده است که تا پایان امسال به افزون بر یک هزار کارت افزایش می‌یابد، گفت: از ورود عشایر به استان قبل از تاریخ مقرر کوچ، جلوگیری خواهد شد.

همچنین در این هفته، خبرنگاران ایرنا شهرکرد در گزارش‌هایی به بررسی چالش‌های پیش روی میراث فرهنگی و اثرات منفی سلاح بر حیات‌وحش استان پرداختند و در گفت‌وگویی با علی بازدار گندمانی، محیط بان قهرمان تالاب کشور، دیدگاه‌های او را درباره ضرورت‌های حفاظت از تالاب‌ها بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام