با بی‌احتیاطی و حوادث چهارشنبه سوری، بار مضاعفی بر دوش کادر درمان قرار ندهید


با بی‌احتیاطی و حوادث چهارشنبه سوری، بار مضاعفی بر دوش کادر درمان قرار ندهید

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: شهروندان نباید با بی‌احتیاطی و حوادث چهارشنبه سوری، بار مضاعفی بر دوش کادر درمان قرار دهند.

دکتر صفدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کادر درمان به ویژه نیروهای اورژانس این روزها مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان مبتلا به کروناویروس هستند.

وی تصریح کرد: شهروندان نباید با بی‌احتیاطی و حوادث چهارشنبه سوری، بار مضاعفی بر دوش آنان قرار ندهند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان با بیان اینکه در چهارشنبه سوری سال گذشته ۶۳ نفر مصدوم شدند، گفت: از این تعداد پنج نفر زن و مابقی مرد بودند.

وی گفت: از مجموع آمار یک نفر در ICU بستری شد و یک نفر نیز به علت مشکلات چشمی اعزام شده بود.

صفدری با بیان اینکه افراد نباید مواد محترقه را از مراکز نامعتبر و غیر استاندارد تهیه کنند، افزود: حتی در مواردی گزارش شده این موارد را در ظروف شیشه‌ای و فلزی نگه‌داری می‌کنند که متاسفانه در صورت انفجار با پرتاب تکه‌های شیشه و فلز آسیب‌ها چندین برابر می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان بیان کرد: توصیه می‌شود در صورت بروز سوختگی عضو سوخته را تا ۱۵ دقیقه زیر آب سرد نگهدارید.

وی افزود: همچنین در صورت آتش گرفتن فرد مانع دویدن او شوید و چنانچه لباس‌های فرد مصدوم به بدنش نچسبیده است آنها را از بدن فرد خارج کنید.

صفدری با اشاره به اینکه از خمیر دندان، سیب‌زمینی و سایر موارد غیر اصولی برای التیام سوختگی استفاده نکنید، تاکید کرد: در صورت سوختگی تاول‌های ایجاد شده را پاره نکنید.

وی خاطرنشان کرد: در صورت آسیب به چشم تا رسیدن به پزشک آن را با یک لیوان یکبار مصرف بپوشانید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!