سرمایه‌گذاری در سرایان و درمیان از معافیت مالیاتی برخوردار شد


سرمایه‌گذاری در سرایان و درمیان از معافیت مالیاتی برخوردار شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: همه طرح‌ها اعم از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی که در شهرستان‌های درمیان و سرایان از ابتدای سال 99 به بهره‌برداری رسیده یا مجوز تاسیس گرفته‌ است، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شود.

علی اکبر اکبری راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه هیات وزیران شهرستان‌های سرایان و درمیان به عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال شناخته شدند و این وضعیت به منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور در این شهرستان‌ها به عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال تعریف شده‌ است.

وی بیان کرد: این واحدها از مدت معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری - صنعتی که در حال حاضر ۲۰ ساله است، برخوردار می‌شوند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: متقاضیان در شهرستان‌های درمیان و سرایان می‌توانند از امتیازات موضوع این تصویب‌نامه در چارچوب جزء سه بند پ ماده ۳۲ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور بهره‌مند شوند.

وی افزود: در صورت حذف این شهرستان‌ها از این مشمولیت در سال‌های بعد امتیازات این جزء از قانون تا پایان دوره زمانی تعیین شده یعنی مدت ۲۰ سال از مبنای سال بهره‌برداری محاسبه شده و برای طرح‌هایی که از سال ۹۹ ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند به قوت خود باقی و اجرایی خواهد ماند.

اکبری راد اظهار داشت: از آنجا که معافیت مذکور به نرخ صفر است، سه شرط داشتن مجوز فعالیت، تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارایه اسناد و مدارک مربوطه و فعالیت در محدوده این مناطق برای فعالان اقتصادی الزامی است.

وی گفت: فعالان اقتصادی مشمول در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ادارات امور مالیاتی مراجعه کنند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...