ارسال اقلام بهداشتی برای آسیب دیدگان زلزله در سی سخت


ارسال اقلام بهداشتی برای آسیب دیدگان زلزله در سی سخت

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از اهدا 125 هزار ماسک سه لایه و 1250 لیتر محلول ضد عفونی کننده دست برای هموطنان آسیب دیده از زلزله 5.6 ریشتری شهر سی‌سخت شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان تدارکات پزشکی، علیرضا عسکری با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع زمین‌لرزه‌ در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، بسیاری از مردم سی‌سخت علاوه بر اسکان موقت در شرایط سخت زمستان که با سرعت قابل قبولی توسط جمعیت هلال احمر انجام شد، می بایست از خود در مقابل بیماری کرونا نیز محافظت کنند که در این راستا و با توجه نیاز مبرم مردم شریف این منطقه به اقلام بهداشتی، سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اقدام به تامین و ارسال بخشی ار نیازهای مردم به اقلام بهداشتی به منظور محافظت در مقابل کووید ۱۹ را کرد.

وی ادامه داد: همواره در چنین شرایطی و در مواقع بحرانی دغدغه پیشگیری از بروز بیماریهای مرتبط، ضرورت چنین توجهاتی را می طلبید که سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر برای اقدامات لازم و ضروری در حوزه فعالیت خود ورود خواهد کرد.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی