رقابت 566 دانش‌آموز بروجردی در المپیادهای علمی آغاز شد


رقابت 566 دانش‌آموز بروجردی در المپیادهای علمی آغاز شد

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: رقابت 566 دانش‌آموزان نخبه و برتر علمی و پژوهشی در المپیادهای علمی آغاز شد.

محمد مهرافزون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها بروجرد از نظر تعدادثبت نام کنندگان در سطح استان رتبه نخست را دارد.

وی اظهار داشت: این المپیادها در ۱۲ رشته کامپیوتر، جغرافیا، علوم زمین، شیمی، تفکر و کار آفرینی، نجوم و اختر فیزیک، سلول های بنیادین، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت ادبی در حال برگزار شدن است.

مهرافزون بیان کرد: منتخبان این مرحله جهت راه یابی به تیم طلایی و اعزامی کشور در مرحله دوم در سال ۱۴۰۰ به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: در سال گذشته شهرستان بروجرد با رشد ۵۰ درصدی قبولی دانش آموزان برای دومین سال متوالی حائز رتبه برتر استان با مجموعه ۹۳رتبه برتر المپیاد های ۱۲ گانه علمی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد در مورد موفقیت دانش آموزان بروجردی در المپیادهای علمی تصریح کرد: باتوجه به اعلام رسمی سامانه نتایج آزمون های علمی کشور در سال جاری تحصیلی این شهرستان برای دومین سال متوالی حائز رتبه برتر استان بامجموع ۹۳ رتبه از میان ۱۶۴رتبه برتر کل استان شد.
مهرافزون ادامه داد: سال گذشته به همت دانش آموزان، مدیران و دبیران آمار پذیرفته شدگان مرحله اول المپیادهای علمی کشوری با رشد ۱۰ درصدی همراه و امسال با رشد ۵۰ درصدی نسبت به آمار سال قبل مواجه شدیم.
وی بیان کرد: آنچه که در این موفقیت قابل توجه است پذیرش دانش آموزانی از مدارس عادی و برخی حاشیه شهر در این نوبت آزمون ها است.
وی گفت: درصد قبولی شهرستان به مجموع استان۵۶/۷۰ می باشد و مجموع کل آمار شرکت کنندگان در کل کشور ۹۲هزار و ۱۰۴ نفر در مجموع ۱۲ عنوان المپیاد بوده که در مجموع ۱۰ درصد شرکت کنندگان به مجوز شرکت در مرحله دوم و پذیرش در تیم طلایی هر رشته را کسب نموده اند که از میان پذیرفته شدگان۳۴ درصد دختر و ۶۶ درصد پسر هستند.
المپیاد علمی دانش آموزان از ۱۵تا ۲۰اسفندماه در ۱۲رشته درحال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه