وضعیت بازار طلا و سکه در شب عید


وضعیت بازار طلا و سکه در شب عید

خرید سکه‌های یک گرمی به دلیل وضع اُجرت، کاهش مشتریان آن را به دنبال داشته است.

محمد کشتی‌آرای، با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا، نرخ ارز و میزان تقاضا در هفته گذشته کاهش داشته است از مهمترین دلایل کاهش تقاضا، می‌توان به افزایش قیمت طلا به نسبت مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود بی سابقه در بازار طلا و سکه ادامه داد: با وجود مناسبت‌های مذهبی پیش رو و عید نوروز، کاهش قدرت خرید مردم را برای تهیه هدایای نوروزی از بازار طلا به سمت خرید کارت‌های هدیه بانکی سوق داده است.

وی افزود: خرید سکه‌های یک گرمی به دلیل وضع اُجرت، کاهش مشتریان آن را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به قیمت طلا و سکه اظهار کرد: انس جهانی کاهش ۲۵ دلاری داشته است، قیمت سکه طرح جدید با کاهش ۵۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و نیم سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ۶ ملیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است و سکه‌های یک گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به یک میلیون و ۵۵ هزار تومان معامله می‌شود.

وی با اشاره به گمانه زنی‌های در کشور در خصوص تصویب FATF تصریح کرد: بررسی لوایح مرتبط با FATF از سال گذشته در کشور مطرح بوده و به دلیل ماهیت بین الملی آن تصویب و یا عدم تصویب آن ارتباطی به قیمت طلا ندارد.

منبع: مشرق

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن