ضریب نفوذ گازرسانی روستایی ایلام تا پایان سال به 97 درصد می‌رسد


ضریب نفوذ گازرسانی روستایی ایلام تا پایان سال به 97 درصد می‌رسد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در این استان هم‌اکنون 94 درصد است که با پایان یافتن عملیات اجرایی پروژه‌های در دست اجرا تا پایان سال جاری 97 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶۷ روستای استان با ضریب نفوذ ۹۴ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند که با پایان یافتن عملیات اجرایی گاز رسانی به تعداد دیگری از روستاها تا پایان سال جاری این میزان به ۹۷ درصد افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری استان نیز از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نبودند که در ایام دهه مبارک فجر طرح گازرسانی به شهر میمه تکمیل و این شهر نیز از نعمت گاز برخودار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد: طرح گازرسانی به شهر پهله زرین‌آباد دهلران به عنوان آخرین شهر بدون گاز در مراحل پایانی کار قرار دارد که با تسریع روند کار پیمانکار مربوطه به زودی این شهر نیز از نعمت گاز برخوداتر خواهد شد.

شمس اللهی در خصوص وضعیت گازرسانی در نواحی شهرک های صنعتی استان نیز گفت: در حال حاضر تمامی شهرک های صنعتی سطح استان و منطقه ویژه اقتصادی مهران از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

هم اکنون ۴۶۷ روستا و ۲۴ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

از ابتدای راه اندازی این شرکت تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید