سقز مرکز نگهداری مجرمان نوجوان و اطفال ندارد


سقز مرکز نگهداری مجرمان نوجوان و اطفال ندارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز گفت: یکی از مشکلات اساسی این سازمان با دادگستری سقز به دلیل عدم وجود مراکز نگهداری از مجرمین اطفال و نوجوانان است که این موضوع سبب درگیری و فرار از سوی متهمین به دلیل عدم وجود ابزار و امکانات مناسب شده است.

محمد جویا در گفت و گو با ایسنا در خصوص تعداد افراد تحت حمایت این سازمان اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۶ هزار نفر معلول و ناتوان جسمی و ذهنی عضو این سازمان هستند که کلیه خدمات اجتماعی،فرهنگی و حمایتی از آنان به شیوه مطلوب انجام می شود.

وی افزود: این سازمان در سه حوزه پیشگیری،اجتماعی و توانبخشی فعالیت می کند که این فعالیت از زمان تولد تا فوت شخص تحت حمایت ادامه دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز، عنوان کرد: آموزش محورهای زندگی،آموزش های قبل از ازدواج، طرح های اجتماع محور، تاسیس مراکز مشاوره، مراکز پیشگیری از اعتیاد، تاسیس و حمایت از مراکز اعتیاد، درمان اعتیاد، اشتغالزایی برای افراد رهایی از اعتیاد و... از مهمترین اقدامات این سازمان است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی این سازمان با دادگستری سقز به دلیل عدم وجود مراکز نگهداری از مجرمین اطفال و نوجوانان است که این موضوع سبب درگیری و فرار از سوی متهمین به دلیل عدم وجود ابزار و امکانات مناسب شده است.

جویا تشریح کرد که در سال ۱۳۹۹ به خانواده های تحت حمایت بهزیستی با اولویت مددجویان صعب العلاج، خانواده های دارای چندین معلول و ناتوان ذهنی و... مسکن اهدا شده است که این امر همچنان ادامه دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان سقز خاطرنشان کرد که خیرین بزرگوار سقزی نقش اساسی در تامین کمک به خانواده های تحت حمایت این سازمان داشته اند که این خدمات قابل تقدیر و تشکر است.

به گفته وی دو ساختمان نابینان و معلولین در شهرک دانشگاه درحال ساخت است که این دو پروژه جهت اتمام و افتتاح نیازمند کمک خیرین بزرگوار است.

محمد جویا در پایان ضمن تشکر از کلیه ادارات،سازمان ها و ارگان های شهرستان سقز یادآور شد که همکاری و تعامل جهت انجام خدمات به مردم خصوصا مددجویان تحت حمایت این سازمان باید با جدیت و به درستی انجام شود تا بتوان بخشی از نیازهای این افراد را جبران کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها