هشتمین روستابازار خراسان رضوی در زاوه دایر شد


هشتمین روستابازار خراسان رضوی در زاوه دایر شد

مشهد- ایرنا- هشتمین روستابازار خراسان رضوی روز شنبه طی مراسمی در زمینی به مساحت 200 مترمربع با هزینه یک میلیارد و 500 هزار ریال در شهرستان زاوه واقع در جنوب این استان دایر و فعال شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی در این مراسم در شهر زاوه واقع در ۱۷۵ کیلومتری جنوب مشهد، گفت: هدف اجرای "طرح روستا بازار" عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه به سفره مردم و مصرف‌کنندگان است.

ایرج ناصری‌مقدم روستابازار را روشی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده ذکر و بیان کرد: روستابازار سبب رسیدن محصول با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده نهایی و همچنین تضمین سود کشاورزان و تولیدکنندگان با حذف واسطه می‌شود.

وی افزود: برنامه مدونی برای تامین کالاهای روستابازار در سطح خراسان رضوی، در دستور کار اتحادیه تعاونیهای روستایی استان، اتحادیه تعاونی تولید و همچنین شرکت تعاونی روستابازار در دست اجرا است تا کالاها به صورت زنجیره‌ای از سطح کشور خریداری و روانه فروشگاههای روستابازارها شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: روستابازارها همچنین ظرفیتی بسیار مفید و موثر برای توانمندسازی و اقتصادی نمودن فعالیتهای تعاونیهای زنان روستایی هستند.

وی گفت: بر این اساس می‌توان با برنامه‌ریزی در شبکه تعاونیهای روستایی زنان، محصولات تولیدی بانوان را در روستابازار عضه نمود.

ناصری‌مقدم افزود: ۳۷ روستابازار تا پایان اسفند ماه جاری در سطح استان خراسان رضوی فعال می‌شوند.

روستابازارهای خراسان رضوی تاکنون در هفت شهرستان مشهد، بجستان، فریمان، تربت‌حیدریه، صالح‌آباد، کاشمر و تربت‌جام دایر شده‌اند.

خراسان رضوی با رتبه نخست تعداد تشکلهای تعاون روستایی در کشور ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، بخش کشاورزی و زیربخشهای آن دارد.

افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند.

خراسان رضوی در این شاخص نیز رتبه نخست کشور را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی