البرزی ها در پویش های مدرسه سازی به کمک متولیان امور بیایند


البرزی ها در پویش های مدرسه سازی  به کمک متولیان امور بیایند

کرج - ایرنا- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی در استان گفت: مردم نیکوکار این استان در پویش های مدرسه سازی به کمک متولیان بیایند.

محمد دلاوریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار می رود مردم نیکوکار این استان با هرتوان مالی به پویش های طرح ملی آجر به آجر و پویش های زیر مجموعه آن با عنوان " من مادرم، بچه های ایران فرزند من" و " محرم " استان را در مسیر این حرکت خداپسندانه مدرسه سازی همراهی کنند.
وی هدف از برگزاری این پویش را فرهنگ سازی و جمع آوری کمک های خرد و کلان مردمی برای سازماندهی و مدرسه سازی در مناطق محروم استان ذکر کرد.

وی افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان درامر مدرسه سازی و استفاده ازحس مادرانه برای برقراری ارتباط با مخاطب را از جمله اهداف پویش من مادرم برشمرد.

دلاوریان با بیان اینکه البرز استانی مهاجرپذیرو با کمبود فضای آموزشی روبروست، یادآورشد: البرز سی و یکمین استان از نظر کمبود فضای آموزشی درکشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در پویش" من مادرم ، بچه های ایران فرزند من " به دنبال این هستیم تا ازاین ظرفیت بانوان در راستای کاهش مشکلات دانش آموزان دربخش فضاهای آموزشی درمناطق کم برخوردار استان البرز استفاده کنیم.

وی به افزایش سالانه ۱۳ هزار نفربه جمعیت دانش آموزی البرزپرداخت و اضافه کرد: سرانه آموزشی البرز ۳.۲۰ متر مربع به ازای هردانش آموز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز بیان داشت: سرانه فضای آموزشی کشوری ۵.۱۸ متر مربع است.

وی افزود: برای ساخت کلاس درس در این استان مهاجرپذیر نیاز به افزایش سطح مشارکت های مردمی داریم.

دلاوریان گفت: تا کنون حدود نیمی از مدارس البرز توسط خیرین ساخته شده که بازهم به دلیل کمبود فضای آموزشی دراستان نیاز به مشارکت بالای آنها داریم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز نیازبه ایجاد انگیزه برای عموم افراد جامعه با هرمیزان درآمد و اهدای کمک به منظور مشارکت در ساخت مدرسه دارد، افزود: راه‌اندازی این پویش توسعه مشارکت‌های مردمی بخصوص فرهنگیان البرز را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان مشارکت دراین پویش ها می‌توانند با مراجعه به سامانه ajorBajor.ir نسبت به انتخاب استان البرزو واریز مبلغ اهدایی خود اقدام کنند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز در حدود یک هزار فضای آموزشی دو نوبتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق