گازرسانی به 77 روستای ماه‌نشان در دولت تدبیر و امید


گازرسانی به 77 روستای ماه‌نشان در دولت تدبیر و امید

فرماندار ماه‌نشان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا سال 1401 روستاهای بالای 20 خانوار در این شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

جلیل جزونقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهرستان ماه‌نشان دارای ۱۲۶ روستای قابل سکنه است، اظهار کرد: از این تعداد، ۹۴ روستا از گاز طبیعی بهره می‌برند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۹۴ روستا از گاز طبیعی، تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ روستا در این شهرستان از گاز CNG، مخزن مد نظر را تغذیه می‌کردند که این باعث ناپایداری در این روستاها می‌شد و اهالی به صورت مستمر در این مناطق از گاز استفاده نمی‌کردند، این در حالی است که طی سه ماه گذشته ۶ کیلومتر از این تعداد روستاها، لوله گذاری شد که این ۱۴ روستا نیز به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل شدند.

جزونقی با اشاره به ۳۲ روستای باقی‌مانده از نعمت گاز، یادآور شد: از این تعداد ۳ روستا از جمله رز، ساراگل و ینگئجه‌سینار به طول ۹ کیلومتر، عملیات لوله‌گذاری آن با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، این در حالی است که از ۲۹ روستای باقی‌مانده، تعداد ۱۹ روستا از طریق خط انتقالی که از مسیر روستای مشمپا به شهرستان ماه‌نشان می‌رسد، لوله‌گذاری آن به طول ۶ کیلومتر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: روستاهایی که در ضلع غربی این شهرستان هستند مثل روستای خیرآباد، کلیسا و ... در سال ۱۴۰۰ عملیات لوله‌گذاری آن انجام خواهد گرفت و تا سال ۱۴۰۱ این ۱۹ روستا و ۱۰ روستای زیر ۲۰ خانواری که در مسیر روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند، از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار ماه‌نشان با بیان اینکه قبل از سال ۹۲ فقط ۱۷ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند، خاطرنشان کرد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید ۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌ می‌برند که در مجموع ۸۹ درصد، چه روستایی و چه شهری در این منطقه از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403