سه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف در دانشگاه پیام نور ایلام برگزار شد


سه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف در دانشگاه پیام نور ایلام برگزار شد

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون دانشگاه پیام نور ایلام سه کارگاه آموزشی جهت اصلاح الگوی مصرف انرژی برگزار کرده است.

عباس سهراب‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانشگاه در راستای توجه به رسالت فرهنگی و اجتماعی خود و ضرورت توجه به محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار اقدامات مناسبی ارائه کرده است.

وی افزود: از جمله این اقدامات ایجاد سمن زیست محیطی و منابع طبیعی دوستان زمین و زمان در سطح دانشگاه های پیام نور استان ایلام است.

رییس دانشگاه پیام نور ایلام یادآور شد: همچنین از سال ۹۷ تاکنون استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در دانشگاه های پیام نور استان ممنوع شده و پسماند آزمایشگاه های دانشگاه جمع آوری و به مراکز مجاز منتقل شده است.

سهراب زاده گفت: ایجاد تصفیه خانه فاضلاب جهت استفاده اصولی از منابع و اصلاح الگوی مصرف آب و پاکسازی سالانه بخشی از مسیر عتبات عالیات از دیگر اقدامت این دانشگاه است.

وی یادآور شد: از سال ۹۷ تاکنون تفکیک کاغذ از زباله در سطح دانشگاه و اهداء عواید حاصل از آن به بنیاد کودک و ساماندهی وسایل نقلیه جهت معاینه فنی و استفاده از سوخت پاک نیز صورت گرفته است.

به گفته رییس دانشگاه پیام نور ایلام، ساماندهی و بهینه سازی مصرف انرژی با بهسازی وسایل گرمایشی، آفت زدایی برای حفاظت و حمایت از منابع طبیعی از جنگل های بلوط ( گیاه نیمه انگلی مخور (لورانتوس ) اقداماتی است که تاکنون توسط این دانشگاه صورت گرفته است.

سهراب زاده اضافه کرد: یکی از دغدغه های آموزشی استان و وزارت علوم ساماندهی آموزش است و با توجه به ریزش تعداد دانشجویان این دانشگاه، واحدهای با کمتر از ۱۰۰ دانشجو مورد بررسی قرار گرفتند.
۹ مرکز و واحد دانشگاه پیام نور در تمامی شهرستان‌های استان ایلام بجز سیروان و هلیلان فعال است و پنج هزار دانشجو در ۴۶ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

مجموعه دانشگاه پیام نور استان ایلام دارای ۲۵۰ نفر کادر علمی، آموزشی و اداری و ۸۳ عضو هیات علمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید