طرح کاشت چهارهزار و 500 نهال خرما در خرمشهر آغاز شد


طرح کاشت چهارهزار و 500 نهال خرما در خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - مرحله نخست تامین، توزیع و کاشت چهارهزار و 500 نهال مثمر نخل در شهرستان خرمشهر در قالب پویش ملی درخت‌یاری با حمایت بنیاد علوی از سوی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا سخنگوی نهاد پیشرفت و آبادانی خرمشهر روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد نهال مثمر نخل که رقم استعمران است در روستاهای حومه غربی خرمشهر به‌ عنوان بخشی از نقاط هدف محرومیت‌زدایی نهاد پیشرفت و آبادانی این شهرستان کاشته می شوند.

حجت‌الاسلام رضا مهدوی‌صدر افزود: در راستای زیباسازی شهری و جایگزینی گونه‌های بومی و مثمر با پوشش گیاهی موجود، ۳۰۰ نهال مثمر نخل نیز در اختیار شهرداری خرمشهر قرار گرفت.

وی گفت: پویش ملی درخت‌یاری باشعار درخت کاری برای یاری و با هدف کاشت یک‌میلیون نهال مثمر و بومی با حمایت بنیادعلوی طی ماه‌های اخیر در سراسر کشور آغاز شده است که با پیگیری نهاد پیشرفت و آبادانی خرمشهر این شهرستان نیز به این پویش‌ملی پیوست.

مهدوی صدر با بیان اینکه پویش ملی درخت‌یاری با هدف یاری‌رسانی به خانواده‌های کم‌برخوردار از طریق کاشت درختان مثمر و بومی راه‌اندازی شده است گفت: بعد از کاشت نیز مراحل نگه‌داشت این تعداد نهال مثمر نخل به‌صورت مستمر توسط گروه‌های جهادی تحت نظارت نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر انجام می‌شود.

شهرستان خرمشهر سه هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار آن بارور و یک هزار و ۶۰۰هکتار به صورت نهال یا غیر بارور هستند.
عمده نخلستان های بارور در خرمشهر از نوع تجاری استعمران است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج