نهادهای حمایتی باید توانمندسازی مددجویان را برجسته کنند


نهادهای حمایتی باید توانمندسازی مددجویان را برجسته کنند

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حفظ کرامت دهک‌های متوسط و پایین جامعه ضروری است و نهادهای حمایتی باید توانمندسازی مهارتی و اقتصادی مددجویان را برجسته کرده و مسیر خروج آنان را از چرخه فقر مهیا کنند.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، افزود: حمایت از اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه مهمترین فلسفه ایجاد نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)است و از این رهگذر باید کرامت افراد حفظ شود و برای توانمندسازی این قشر برنامه‌ریزی کرد.

وی کمیته امداد را نهادی خدمت رسان و نافع برای جامعه دانست و گفت: این نهاد انقلابی تاکنون در ایجاد اشتغال، توانمندسازی مددجویان و تربیت انسان های شایسته گام‌های بلندی برداشته است که این فرآیند باید با جدیت بیشتر ادامه داشته باشد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: حل مشکل اشتغال مددجویان و مهیا کردن بستر درآمد، بهترین خدمت به خانواده های ضعیف است و استقلال مالی برای این خانواده ها امنیت و آرامش را به آنان هدیه می دهد، که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: روحیه توانمندی و مفید بودن باید در وجود مدد ویان کمیته امداد نهادهای حمایتی موج بزند تا بتوانند در بالندگی اقتصاد کشور سهیم شوند.

وی اضافه کرد: عدالت اقتصادی آرمان اصلی انقلاب اسلامی است و دستگاه‌های حمایتی باید با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی برای تحقق این مهم گام بردارند چراکه عدالت حق مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش سبک زندگی اسلامی، تشویق جوانان به ازدواج آسان، نهادینه کردن فرهنگ قناعت، صرفه جویی و پرهیز اسراف و اشرافی‌گری از دیگر مسایلی است که باید سرلوحه امور کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد.

۸۸ هزار و۷۷۶ نفر در قالب ۴۸ هزار و ۴۶۶ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان