نخستین مرکز سلامت دختران آسیبب‌پذیر در مازندران افتتاح شد


نخستین مرکز سلامت دختران آسیبب‌پذیر در مازندران افتتاح شد

ساری - ایرنا - نخستین مرکز سلامت و نگهداری دختران آسیب‌پذیر اجتماعی در مازندران روز شنبه با حضور معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ساری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، این مرکز در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال توسط مهندس رضایی یکی از خیرین استان ساخته شده و در اختیار بهزیستی قرار گرفته است.

نخستین مرکز سلامت و نگهداری دختران آسیب پذیر مازندران ظرفیت نگهداری ۹ دختر آسیب دیده اجتماعی بالای ۱۸ سال را دارد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این مراسم حضور خیرین در کنار بهزیستی برای پیشگیری و مداخله در آسیب های احتماعی را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت : خیرین فقط شرکای اجتماعی بهزیستی نیستند بلکه آنان اکنون همانند بازوی اصلی این نهاد در مواجهه با آسیب اجتماعی عمل می کنند.

دکتر حبیب‌الله مسعودی‌فرید افزود: در حال حاضر نه تنها در حوزه عملیات بلکه در بخش های سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری نیز خیرین نقش اساسی در رسیدن بهزیستی به هدف هایش ایفا می کنند.

وی توضیح داد : برای مثال از ۶۸۰ مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست کشور تقریباً ۶۵۰ مرکز توسط خیرین نگهداری و مدیریت می شود که نشانگر جایگاه آنان در کنار بهزیستی است.

معاون بهزیست کشور با اعلام این که اخیرا بخش شیرخوارگاه نیز در حال واگذاری به خیرین و شرکای اجتماعی بهزیستی است که دارای سابقه کار و تجربه در این حوزه هستند ، بر ضرورت ورود خیرین به حوزه آسیب دیدگان اجتماعی تاکید کرد و گفت : عمده شرکای اجتماعی بهزیستی همچون خیرین تمایل دارند در حوزه کودکان به خصوص بخش های غیرآسیب اجتماعی فعالیت کنند ، در حالی که گسترش مشکلات خانوادگی و اقتصادی آسیب های اجتماعی را عمیق تر کرده است و این بخش بیشتر از همه نیازمند ورود و مداخله خیرین است.

بیمه ۲ هزار و ۴۰۰ تن از بانوان زیر پوشش

مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این مراسم با تشریح عملکرد این مجموعه گفت : بهزیستی مازندران ۱۵ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار و بانوی آسیب پذیر یا در معرض آسیب را تحت پوشش دارد که از خدمات مستمری و یارانه ای برخودار هستند.

فرزاد گوهردهی بیمه زنان را مهم ترین خدمت حمایتی از زنان و دختران تحت پوشش بهزیستی دانست و افزود : در سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ از بانوان زیر پوشش بهزیستی مازندران از بیمه روستایی و عشایری برخودار شدند.
وی اشتغالزایی و توانمندسازی را از دیگر خدمات بهزیستی برای زنان و دختران دانست و گفت : در این بخش نیز امسال ۳۱ گروه همیار در قالب کارگاهی و ۳۱۹ گروه خودیار در استان ساماندهی و برای آنان فرصت اشتغال به خصوص مشاغل خانگی ایجاد شده است.

بهزیستی مازندران حدود ۱۷۶ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۶۶۴ هزار نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۶۰ هزار خانوار به تعداد ۱۴۸ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید