تاثیر اجتماعی از شاخص‌های انتخاب روستای نمونه قرآنی در استان سمنان است


تاثیر اجتماعی از شاخص‌های انتخاب روستای نمونه قرآنی در استان سمنان است

سمنان- ایرنا- مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بررسی تاثیر فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از شاخص‌های انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در استان است.

به گزارش ایرنا، مجتبی نورمحمدی روز شنبه در نشست ستاد انتخاب روستاهای برتر و نمونه قرآنی استان سمنان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود: هدف از اجرای طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در این استان توسعه فعالیت ها و فرهنگ قرآنی در روستاهای این استان است.

وی بیان کرد: در این بحث به شاخص های کیفی نیز توجه ویژه ای شده است به طوریکه تاثیر فعالیت های قرآنی در ارتقای شاخص های مختلف روستا از جمله کاهش آسیب های اجتماعی در روستاها نیز مورد بررسی و توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای انتخاب این روستاها، شیوه نامه ای تدوین و ابلاغ شده و هدف این است که با تمرکز بر روستاهای موفق در توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی این روستاها شناسایی و معرفی و تجلیل شوند.

نورمحمدی با اشاره به شاخص های کمی و کیفی پیش بینی شده در طرح انتخاب روستاهای برتر قرآنی اظهار داشت: توجه به مباحث آموزش قرآن، فعالیت موسسه های قرآنی، فعالیت های فرهنگی قرآنی در روستا، برگزاری نشست های قرآنی، طرح تلاوت نور و نیز کارگاهها و اقدامات فرهنگی و هنری قرآنی از جمله این شاخص ها است.

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به شرایط و فعالیت های گسترده قرآنی در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به زیرساخت های بسیار خوب قرآنی در استان سمنان تعداد روستاهای فعال در امور قرآنی در این استان بسیار بالا است و باید این روستاها با کمک دستگاههای ذیربط از جمله دهیاریها، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و ادارات تبلیغات اسلامی شناسایی و به این ستاد معرفی شوند.

نماینده امام جمعه سمنان نیز در این نشست آموزش به فرزندان را از حقوق آنان بر والدین دانست و گفت: این حق در جامعه بر گردن مسوولان و متولیان است تا به توسعه و ترویج آموزش های قرآنی بپیردازند و توجه نمایند.

حجت الاسلام تیموری به نقل از آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان از اعضای ستاد انتخاب روستاهای نمونه و برتر قرآنی خواست تا در بررسی های خود روستایی را از قلم نیندازند و از تمام ظرفیت ها برای این امر استفاده نمایند.

سایر اعضای شرکت کننده دراین نشست انتخاب و معرفی روستاهای نمونه و برتر قرآنی را اقدامی بسیار خوب برای جریان سازی فعالیت های قرآنی در روستاها و ایجاد رقابت در این عرصه دانستند.

در استان سمنان ۵۴۹ آبادی وجود دارد که از این تعداد ۳۰۶ روستا دارای شورای اسلامی و ۲۵۵ روستا دارای دهیاری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران