امام جمعه شهرکرد: کمک مومنانه به یک فرهنگ تبدیل شود


امام جمعه شهرکرد: کمک مومنانه به یک فرهنگ تبدیل شود

شهرکرد -ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اهمیت حمایت از فقرا، نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در آستانه سال نو، گفت: کمک مومنانه و رزمایش همدلی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام روز شنبه در جلسه کمک مومنانه بر مستمر و ادامه‌دار بودن کمک‌های مومنانه و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی تا پایان شیوع ویروس تاکید کرد و افزود: همه افراد جامعه باید برای کمک و حمایت از آسیب‌ددیگان و نیازمندان تلاش کنند.

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی مردم باعث نشد که احسان و نیکوکاری و کمک مومنانه کاهش پیدا کند و همه باید بر رفع مشکلات مردم به خصوص فقرا و نیازمندان نگاه ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد گفت: در شرایط امروز که همه به نوعی درگیر مشکلات مختلف هستند، یک عزم همگانی و ملی برای رفع مشکلات نیازمندان و آسیب‌دیدگان باید به صورت مستمر فعال باشد تا بتوان مشکلات را کم کرد.

وی اظهار داشت: احسان و کمک مومنانه، نوعدوستی و یاری رساندن به نیازمندان و آسیب‌دیدگان یک ضرورت است و باید در ایام پایان سال این امر پررنگ‌تر باشد.

به گفته وی، در ایام نوروز امسال که مانند سال‌های عادی نیست، باید برای کمک‌رساندن به نیازمندان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد تا بتوان امدادرسانی بیشتر و گسترده تر در سطح استان اجرا شود.

نکونام اظهار داشت: افزایش امید و امیدآفرینی در جامعه به خصوص در قشر ضعیف یک ضرورت است و باید به صورت منسجم‌تر و بهتر در قالب قرارگاه به نیازمندان کمک کرد.

وی به جمع‌آوری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال کمک از سوی مردم در استان اشاره کرد و گفت: جمع آوری و توزیع این میزان کمک در استان قابل تقدیر است و امید است بتوان در ایام پایانی سال نیز با جمع‌آوری کمک‌های بیشتر مشکلات نیازمندان را برطرف کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان بن و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسید.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !