مسائل روستاهای فارس در دیدار استاندار با معاون رئیس جمهوری پیگیری شد


مسائل روستاهای فارس در دیدار استاندار با معاون رئیس جمهوری پیگیری شد

شیراز- ایرنا- مسائل و مشکلات روستاهای فارس و موانع پیش روی توسعه آنها در دیدار با محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جریان سفر استاندار فارس به تهران، بررسی و پیگیری شد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس اعلام کرد: عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس در این دیدار با اشاره به لزوم کمک به ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد اشتغال روستایی گفت: تحقق این مهم همانند سنوات قبل، با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت امکان‌پذیر خواهد بود.
وی خواستار حمایت بیشتر دولت از کشاورزی فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور شد و افزود: افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی روستایی و نبود همخوانی قیمت محصول تمام شده با هزینه‌های انجام شده مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده که می‌طلبد در این زمینه نگاه ویژه‌ای از سوی دولت به این بخش شود.
او اظهار داشت: یکی از مشکلات دیگری که روستاها با آن مواجه هستند کمبود مواد اولیه صنایع دستی و گرانی این مواد است که مشکلاتی را برای تولید کنندگان صنایع دستی ایجاد کرده و در این زمینه نیز به حمایت و مدیریت دولت نیاز داریم.
استاندار فارس عدم تخصیص قیر یارانه‌ای به روستاها و کاهش حمایت‌های دولتی در این زمینه را موجب افزایش هزینه‌های عمرانی دانست و گفت: این مساله سبب ایجاد رکود در توسعه عمران روستایی شده است.
رحیمی خواستار اختصاص کمک‌های دولتی به دهیاری‌ها و مجموعه روستاها شد و گفت: این کمک‌ها اگر به شکل نقدینگی انجام شود و مشکلات مربوط به اسناد خزانه را نداشته باشد موثرتر خواهد بود.
بر اساس این گزارش، در این دیدار مقرر شد که در زمینه توسعه راه‌های روستایی، تامین آب آشامیدنی و توسعه اشتغال خانگی در روستاهای فارس نیز از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری حمایت‌هایی صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری