انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی راهی برای توسعه آبزی‌پروری در خراسان‌شمالی


انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی راهی برای توسعه آبزی‌پروری در خراسان‌شمالی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی راهی برای توسعه آبزی‌پروری در این استان است.

عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایسنا، تاکیدکرد: در صورت تصویب انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی، کشاورزی و صنایع وابسته به آن در استان رشد چشم گیری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه آب دریای عمان برای تمامی محصولات کشاورزی مناسب نیست و باید تصفیه مناسب بر روی آن صورت گیرد، افزود: اما این آب برای کشت تعدادی از انواع گیاهان دارویی و ... مناسب است و نتیجه خواهد داد.

یوسفی ادامه داد: علاوه بر آن با انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی صنایع بخش کشاورزی این استان نیز پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: با آغاز به کار صنایع و کارخانجات مربوط به ادوات کشاورزی در استان، کشاورزی خراسان شمالی و همچنین منطقه به سمت کشت نوین رفته و این موضوع به افزایش بهره وری باغات و گردش مالی در استان کمک بسزایی می کند.

یوسفی عنوان کرد: تصویب طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی و اضافه شدن خراسان شمالی به این طرح بزرگ کشوری که ۱۷ استان را در برمی گیرد بسیار برای ما حائز اهمیت است و باید قبل تر از آن برای الحاق به این طرح اقدام می کردیم.

وی افزود: هرجایی که آب باشد، توسعه آسان تر خواهد بود و سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای حضور در این مناطق دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06