2069 نفر از کادر درمان کهگیلویه ‌و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند


2069 نفر از کادر درمان کهگیلویه ‌و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند

یاسوج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: از مجموع حدود افزون بر 6 هزار پرسنل کادر درمان استان، 2069 نفر از آنان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

پرویز یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دکتر محمد زارع اولین شهید سلامت استان در اثر ابتلا به بیماری کرونا ( انگلیسی) جان خود را تقدیم نمود.

وی افزود: در هفته جاری مورد جدیدی از کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده، تنها یک نفر با داشتن علایم مشابه و دارای پی سی آر منفی وجود دارد که هم اینک در قرنطینه به سر می برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶۵۰ دوز واکسن وارد استان شده و مراحل واکسیناسیون برای گروه های هدف در حال انجام است.

یزدان پناه تاکید کرد: افزون بر ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت ‌و درمان، امشب وارد استان می شود.

وی ابراز داشت: از این میزان تجهیزات ۴۶ میلیارد تومان آن مربوط به بیمارستان دنا و بقیه برای تجهیزات بیمارستان شهید جلیل یاسوج در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون ۲۹ هزار و ۳۴۸ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند و میزان نمونه گیری هدفمند به طور چشمگیری افزایش یافته است.

یزدان پناه با اشاره به زلزله سی سخت، بیان کرد: باید به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، محدودیت های لازم برای رفت و آمد گروه های کمکی مردم نهاد و سازمان های مختلف به این شهر اعمال شود.

از یک هزار و ۳۰۶ نمونه دریافت شده در روز گذشته حدود ۷ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و مابقی در دیگر سایر شهرستان های استان بوده اند.

تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵ هزار و ۱۹۳ نفر بوده است.

هم اینک ۱۶۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۳۵ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم