سومین محموله واکسن کرونا در لرستان تزریق شد


سومین محموله واکسن کرونا در لرستان تزریق شد

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:سومین محموله واکسن کرونا با ظرفیت یک هزار و65 دوز در استان به کادر درمان تزریق شد.

" حمید مخیری" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۰ دوز واکسن برای کادر درمان تزریق شده است، افزود: محموله نخست تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان با اولویت کارکنان بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی بوده و مرحله دوم فاز نخست بعد از ۲۱ روز به دریافت کنندگان تزریق می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن در ۲ نوبت تزریق می شود اظهار داشت: دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می شود و بر این اساس کادر درمانی بخش های مذکور که تاکنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت می کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اظهار داشت: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شده است از نوع روسی و با نام تجاری "اسپوتنیک ۵" است که درحال حاضر مجوز تزریق را برای افراد زیر ۱۸ سال ندارد.

کوشکی ادامه داد: فاز اول تزریق برای افرادی است که بیشترین خطر ابتلا را دارند و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر و مراکز نگهداری عمومی می باشد.

وی عنوان کرد: فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا است و با فاصله سنی ۱۰ سال تعیین می شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: بر این اساس از افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵و ۵۵ تا ۶۵ ساله را در بر می گیرد.

کوشکی تصریح کرد: تلاش می شود تا پایان سال بخشی از جمعیت عمومی شامل گروه های پرخطر مردم نیز واکسن کرونا را دریافت کنند اما در حال حاضر تزریق واکسن برای مادران باردار و مادرانی که فرزند شیرخوار دارند، در برنامه نیست.

وی همچنین از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته و تغییر رنگ برخی شهرستان ها خبر داد و گفت: مردم نباید از رعایت پروتکل های بهداشتی غافل شوند چراکه ویروس کرونا همچنان قربانی می گیرد.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان و تعداد بستری ها که منجر به تغییر رنگ برخی شهرستان‌های استان از آبی به زرد شده نشان دهنده بی توجهی به پروتکل های بهداشتی طی چند هفته گذشته است که با ادامه این روند، موج چهارم شیوع ویروس با شدت بیشتری بروز خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا