حکیمی‌پور: منافع ملی نباید دستخوش رقابت‌های جناحی شود


حکیمی‌پور: منافع ملی نباید دستخوش رقابت‌های جناحی شود

تهران- ایرنا- فعال اصلاح طلب در واکنش به اظهارات دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام در مصاحبه با رسانه‌ای غربی درباره برداشته شدن تحریم‌ها، گفت: مسوولان بهتر است در اظهارنظر خود دقت کنند و منافع ملی را دستخوش رقابت‌های داخلی، سیاسی و جناحی نکنند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز مدعی شد که ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال روشنی در خصوص رفع تحریم‌ها دریافت کند.

رضایی در حالی این موضوع را مطرح کرد که همه امور مرتبط به سیاست خارجی از طریق وزارت امور خارجه و از مجاری خود انجام می‌شود. «سعید خطیب‌زاده» روز گذشته -جمعه- در واکنش به اظهارات او، نظرات مطرح شده در این مصاحبه را شخصی تلقی کرد و در توییتر نوشت: عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود.

در این رابطه احمد حکیمی‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اظهار نظر رضایی در این مصاحبه، گفت: بهتر است تا مقام‌ها در حوزه سیاست خارجی هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند. در واقع سیاست خارجی با منافع ملی پیوند دارد و بهتر است تا اظهارنظرها یکسان باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت افزود: منافع ملی نباید دستخوش رقابت‌های داخلی، سیاسی و جناحی شود زیرا کشور ضرر می‌کند و باید در اظهار نظرهایی که مسوولان و فعالان سیاسی می‌کنند، دقت لازم انجام شود.

حکیمی‌پور با اشاره به به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و تلاش برخی فعالان سیاسی در این زمینه یادآور شد: با نزدیک شدن به انتخابات این اظهارنظرها زیاد خواهد بود که با مسایل کلان کشور و منافع ملی ارتباط تنگاتنگی دارد و مسوولان باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی