850 میلیارد ریال کمک مومنانه در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و توزیع شد


850 میلیارد ریال کمک مومنانه در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری و توزیع شد

شهرکرد -ایرنا- فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری با اشاره به فعال شدن قرارگاه کمک مومنامه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گفت: از ابتدای فعال شدن این قرارگاه تاکنون 850 میلیارد ریال کمک مومنانه در استان جمع‌آوری و بین نیازمندان و آسیب دیدگان توزیع شد.

سردار علی محمد اکبری روز شنبه در جلسه قرارگاه کمک مومنانه افزود: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنامه با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله کمیته ‌امداد امام، بهزیستی ، هلال‌احمر و سایر نهادهای حمایتی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سردار شهید سلیمانی نیز از اواخر آبان‌ماه تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ تیم تشکیل شده است و فعالیت این تیم‌ها در استان بیش از ۸۰ درصد در کاهش تلفات و کنترل بیماری تاثیرگذار بوده است.

اکبری به فعال شدن سپاه در حوزه مسکن، محرومیت‌زدایی و اشتغال با همکاری کمیته‌ امداد امام و سایر نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: این استان جز پنج استانی است که تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سپاه برای اشتغال منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مشاغل زودبازده در استان توسط بسیج و کمیته ‌امداد امام انجام شده است.

۲۰ هزار بسته توسط قرارگاه امام رضا(ع) در چهارمحال وبختیاری توزیع شد

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری افزود: از نوروز سال‌گذشته تاکنون ۲۰ هزار بسته مواد غذایی و چهار هزار نوشت‌افزار بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا در استان توزیع شد.

مجید حیدری افزود: در این مدت با همت بسیج سازندگی و مدیریت فرمانده سپاه استان ۷۵۰ جهیزیه تهیه و توزیع شده است.

وی، با اشاره به آغاز ثبت‌نام ۲ هزار جهیزیه جدید در استان گفت: بیشترین استقبال از طرح تامین جهیزیه از روستاها و مناطق محروم و سخت‌گذر است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایان سال گفت: ۵۷۰ تن سیب و پرتقال در استان خریداری شده است.

الله کرم افزود: هیچ مشکلی برای تهیه وتوزیع میوه شب عید وجود ندارد و قیمت نهایی از سوی ستاد تنظیم بازار استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار بسته معیشتی توسط جمعیت تهیه و توزیع شده است، گفت: این کمک‌ها به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در ۲ مرحله توزیع شده است.

ایرج کیانی افزود: در این مدت ۵۰۰ بسته نوشت افزار، کیف و کفش و یک‌هزار بسته البسه بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون هر هفته ۳۰۰ بسته مواد غذایی توسط خیرین بین جامعه هدف توزیع شده است.

نرگس عسگری افزود: در این مدت یکهزار و ۴۰۰ کوله پشتی لوازم التحریر و ۱۶۲ تبلت از سوی بهزیستی کشور و ۲۴۲ تبلت توسط خیرین به جامعه هدف اهدا شده است.

وی از پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویان خبر داد و گفت: در طرح ایران همدل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در طرح پازل همدلی ۶۵۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در بقاع متبرکه برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونایی افزود: در این مدت ۲۰ هزار بسته معیشتی از محل نیت موقافات و همچنین کمک خیران تهیه شده است که این بسته ها به ارزش ۳۸ میلیارد ریال بود.

حجت الاسلام علی محرابی گفت:۲ هزار بسته معیشتی همزمان با ایام نوروز و نیمه شعبان در استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲ شهرستان بن و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسید.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس