آتش‌سوزی گمرک ابونصر فراهی در داخل ایران خسارت نداشت


آتش‌سوزی گمرک ابونصر فراهی در داخل ایران خسارت نداشت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: حوزه سرزمینی ما از حریق مرز افغانستان، خسارت و آسیبی ندیده است و عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

حمید ملانوری عصر شنبه در حاشیه بازدید از مرز ماهیرود درپی آتش‌سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در همجواری گمرک ماهیرود خراسان جنوبی اظهار داشت: حادثه حریق ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز اتفاق افتاد که به دلیل حجم بالای مخازن سوخت موجود در منطقه، حجم آتش زیاد بود و کم کم رو به فزونی رفت.

وی با سنگین خواندن حجم حادثه افزود: تجهیزات، امکانات و تاسیسات ما در مرز ماهیرود با محل بروز حادثه فاصله دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با مدیریتی که در جداسازی خودروها، خلوت کردن مجموعه و کنترل تجهیزات صورت گرفت، خوشبختانه خسارتی به تجهیزات، افراد و خودروهای موجود در حوزه استان ما وارد نشده است.

وی به درخواست کمک والیان فراه و هرات افغانستان اشاره کرد و گفت: بعد از تقاضای کمک والیان فراه و هرات، بلافاصله نیروهای کمکی برای مهار حریق به منطقه اعزام شدند.

ملانوری افزود: ۱۰ خودروی آتش‌نشانی از مرکز و شهرهای همجوار به همراه چند دستگاه ماشین آلات عمرانی و تانکر حمل آب به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: اعزام تیم مدیریت بحران و جمعی از دستگاه‌های عمرانی و اقتصادی به منطقه از دیگر اقدامات انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی از ادامه داشتن عملیات اطفای حریق در گمرک مرزی افغانستان خبر داد و گفت و افزود: عمده کار اطفای حریق و مدیریت آتش توسط همکاران ما انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حجم آتش بالاست اما امیدواریم بتوانیم آن را به سرعت مهار کنیم و خسارت انسانی و تلفاتی نداشته باشیم.

حادثه آتش سوزی ساعت ۱۰:۳۰ امروز در گمرک ابونصر فراهی افغانستان همجوار گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی روی داد و ابتدا ۲ مخزن ذخیره سوخت آتش گرفتند که به مخازن دیگر سرایت کرد.

با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند.

همچنین نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی بازارچه مرزی افغانستان، از بارهای صادراتی تخلیه شد و کامیون‌های صادراتی ایران و افغانستان به داخل خاک کشور برگشت داده شدند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

آتش‌سوزی در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان به علت وزش باد هنوز مهار نشده و عملیات اطفای حریق با کمک آتش‌نشانان خراسان جنوبی در دست انجام است.

هنوز علت آتش‌سوزی مخازن سوخت در داخل خاک افغانستان اعلام نشده است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

۲ تانکر حامل سوخت نیز پنجم اسفند امسال در سایت منطقه ویژه اقتصادی واقع در پایانه مرزی ماهیرود دچار حریق شدند که یک دستگاه کامیون مربوط به ایران و یک دستگاه مربوط به افغانستان بود.

این حادثه آتش‌سوزی با تلاش آتش‌نشانان به سرعت مهار شد و تلفات جانی نداشت.

مرکز شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر