وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توجه به نخبگان فرهنگی و هنرمندان ضروری است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توجه به نخبگان فرهنگی و هنرمندان ضروری است

یزد- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) در دست ساخت شهر یزد به عنوان یک موضوع مهم ،گفت:توجه به نخبگان فرهنگی، هنرمندان و فراهم کردن امکانات برای فعالیت آنها بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی عصرشنبه در بازدید از این مجتمع با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری با قدردانی از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد که با همکاری سایر بخش‌ها برای ساخت مجتمع اقدام‌های خوبی انجام شد، اظهار کرد: توجه به اصحاب فرهنگ و هنر و زمینه‌سازی لازم برای تلاش بیشتر و ارتقای برنامه‌های آنها از جمله رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این بازدید که جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند به اهمیت تکمیل و تجهیز این مجتمع برای استفاده مطلوب جامعه هدف و علاقه‌مندان اشاره کرد و با قدردانی از همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همراهی بیشتری را در این مورد خواستار شد.

مجید جوادیان‌زاده به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و وجود زیرساخت‌های مناسب در استان اشاره کرد و با بیان اینکه برای گسترش برنامه‌ها و حمایت از هنرمندان و فرهنگیان مرتبط اقدام لازم به عمل می‌آید، ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند گذشته مایه خیر و برکت باشد.

این مجتمع با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی شامل سالن‌های آمفی‌تئاتر متعدد، تالار مرکزی و یک سالن تخصصی با ظاهری بسیار زیبا و امکانات گسترده در دست ساخت است.

هم اکنون یک هزار انجمن فرهنگی و هنری در استان یزد فعالیت دارد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروزدر آیین افتتاح کتابخانه مرکزی یزد ، علمی عمل کردن در فعالیت‌ها را از رویکردهای مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: مصداق این امر، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور است که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان های علمی هستند.

صالحی با اشاره به اینکه استان یکی از کانون های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار کرد: امروز در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفا شد و ثمره آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی می کند.

وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه امروز ، جهانگیری را در سفر یکروزه به یزد همراهی می کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۱۰ شهرستان دارد که در تمامی این شهرستان ها اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر